Forum > Färdiga produktioner

Marr & OM - Seventy Seven

<< < (2/6) > >>

equality:
Coolt stycke med lite odefinierade melodivägar och det gillar jag. Pianosolot uppfattar jag dock stundtals som väl atonalt men det handlar mer om smak tror jag. Fraseringarna skitsnygga i detta. Marres röst passar utmärkt. Mysigt och soft. Tack för den!

Eddi:
Cooolt inte min bag riktigt men jag tycker ni fått till det bra.
Eko

oceanmusic:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 24.01.2009, 01:42:30 ---Lyssnar på V9. Även om jag inte lyssnar särskilt mycket å jazz så tycker jag att man kan konstatera att det här låter väldigt äkta jazz-trio med vokalissa. Rökig klubb i svartvitt...

Man undrar naturligtvis vad som är inspelat -77? Tycker allt låter kalas, bas och trummor låter så äkta att jag undrar om de inte är det. Berätta gärna hur du har gjort denna inspelning!

Och Marres sång är helt klart mycket jämnare och finare nu, beror nog både på mick och det framför, tror jag.

Svårt att hitta några förbättringsföslag här. Kanske att trummorna är lite dämpade. Kanske att lite stereobredd skulle ge en live-aktigare känsla? Det låter på något vis snarare studio än live, men du kanske vill ha det så. Bra är det iaf, välbalanserad mix.

--- Slut citat ---

Tack Rattlesnake för lyssning och dina ord! :)
Att få ett enmansband att låta live är inte helt enkelt men jag kanske ska se över panoreringarna. När det gäller det som skrevs 77, hittade jag vid förra helgens städning ett nothäfte där jag hade plitat ner noterna. Det är de första 4+11 takterna samt de avslutande 11 takterna som skrevs 77. Det lite mer "atonala" (se nedan) solot kom till förra helgen, liksom basen och trummorna. Men det var kul att se jag redan då gillade maj ackord. :)

--- Citat från: equality skrivet 24.01.2009, 03:01:23 ---Coolt stycke med lite odefinierade melodivägar och det gillar jag. Pianosolot uppfattar jag dock stundtals som väl atonalt men det handlar mer om smak tror jag. Fraseringarna skitsnygga i detta. Marres röst passar utmärkt. Mysigt och soft. Tack för den!

--- Slut citat ---

Tack själv Equality! :) Visst är det litet på gränsen men hej det är jazz och improviserat så det får gå. Om jag skulle skriva om det, tror jag en hel del av känslan skulle gå förlorad.

--- Citat från: Eko skrivet 24.01.2009, 03:49:19 ---Cooolt inte min bag riktigt men jag tycker ni fått till det bra.
Eko

--- Slut citat ---

Tackar och bockar Eko! :) Vad kul att du uppskattade trots att det är ine är din bag. :)

Ett jättetack igen till Marr som lyckades pricka stämningen i låten med sin sång, text och melodi! :)

Marruschkka:
Tack själv J.T :P

Dina slingor drar igång mej för jämnan, är inte mycket att göra åt saken, du är verkligen duktig!
Det här med jazz är inte nåt jag sysslat med tidigare, bortsett från lite Zäta-tolkningar då, men jag har alltid varit jätteförtjust i att lyssna på jazz, speciellt lite av det här softare slaget, som t ex Rigmor Gustafssons sköna sång till sånt här komp :wub:

Jag går på inspiration så det brukar gå vägen..hihi..det gjorde det visst nu då,

så Varmt tack till: Divi, Rattle, Eq, Mahan, Eko.

Jazz vill jag göra mer av, känner mej klart sporrad nu!

Det lär komma nåt mer..jag vet fler som är inne på sånt här och skapar nytt härligt material..jätteskoj ju!

/Marr

Jonte:
Det här har ni gjort bra! Och Marr's röst...mmmmm :)

/Jonte

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion