Forum > Färdiga produktioner

Marr & OM - Seventy Seven

<< < (3/6) > >>

stensdotter:
Alltså, mina goingar, jag har jättesvårt för mixen av harmisar. Skulle själv ha mycket svårt för att ta ut en melodi mot bakgrunden, där har du lyckats bra Marr! Kul ändå att lyssna :-)

cykeln:
Det är ju som om man sitter i en källare i någon av de mer sena timmarna och avnjuter detta
Snygg bas och piano
vispar och övriga drums bra men lite för höga i volymen
Härlig sång av Marre och bra sångmelodi
Nice

Dividend:
Ok. Lyssnar på v9..

Jag är ingen expert på det här, men jag är grymt duktig på att fejka jazz. Mest korta prylar..

Upplever inte det "atonala" här som nåt störande. Kanske... Om du gick tillbaka och noterade vilken skalan är och höll dig till den (då menar jag altlså den är ju större än 7, alltså 8-9 kanske, ja fan vid andra delen av solot ännu mer kanske, svårt att höra.)
Det jag menar, utan att veta ett skit om jazz, underlättar det för lyssnarna (iaf mig) om mängden toner är klart definierad (Pers teoriregel I ;)
Men det är såklart fritt fram att göra vad man vill.. ;)

Gillade det här mycket. Har gått i föregående versioner en hel del här...

Emulator:
Behållning för mig är framförallt pianoacakorden, och marres sång mot slutet, där den är härligt laid back.

Pianosolot blir för "fritt" för  mig. bitar är finfint, men sen kommer nån ton och slår en på käften. pilla dem till "on scale" kanske?

Men,min preferens bara. jag hade haft så få toner som möjligt, och egentligen låtit marre sätta stämningen till det snygga ackordspianot.Krascharna skulle kunna tunnas ur lite, låter lite murrigt.

oceanmusic:

--- Citat från: Jonte skrivet 24.01.2009, 13:23:02 ---Det här har ni gjort bra! Och Marr's röst...mmmmm :)

/Jonte

--- Slut citat ---

Tack Jonte! :) Och visst är den mmmmm. ;)

--- Citat från: stensdotter skrivet 24.01.2009, 13:24:25 ---Alltså, mina goingar, jag har jättesvårt för mixen av harmisar. Skulle själv ha mycket svårt för att ta ut en melodi mot bakgrunden, där har du lyckats bra Marr! Kul ändå att lyssna :-)

--- Slut citat ---

OK. Men Marr fixade biffen på ett galant sätt. :)

--- Citat från: cykeln skrivet 24.01.2009, 13:57:07 ---Det är ju som om man sitter i en källare i någon av de mer sena timmarna och avnjuter detta
Snygg bas och piano
vispar och övriga drums bra men lite för höga i volymen
Härlig sång av Marre och bra sångmelodi
Nice

--- Slut citat ---

Tack cykeln! :) Lite källarklubb var det tänkt att vara, så du skriver precis "rätt" saker. ;)

--- Citat från: Dividend skrivet 24.01.2009, 14:30:44 ---Ok. Lyssnar på v9..

Jag är ingen expert på det här, men jag är grymt duktig på att fejka jazz. Mest korta prylar..

Upplever inte det "atonala" här som nåt störande. Kanske... Om du gick tillbaka och noterade vilken skalan är och höll dig till den (då menar jag altlså den är ju större än 7, alltså 8-9 kanske, ja fan vid andra delen av solot ännu mer kanske, svårt att höra.)
Det jag menar, utan att veta ett skit om jazz, underlättar det för lyssnarna (iaf mig) om mängden toner är klart definierad (Pers teoriregel I ;)
Men det är såklart fritt fram att göra vad man vill.. ;)

Gillade det här mycket. Har gått i föregående versioner en hel del här...

--- Slut citat ---

Tack Dividend! :) Jag får se om jag tar tag i den eller om den får vila ett rejält tag nu.

--- Citat från: Emulator skrivet 24.01.2009, 15:22:21 ---Behållning för mig är framförallt pianoacakorden, och marres sång mot slutet, där den är härligt laid back.

Pianosolot blir för "fritt" för  mig. bitar är finfint, men sen kommer nån ton och slår en på käften. pilla dem till "on scale" kanske?

Men,min preferens bara. jag hade haft så få toner som möjligt, och egentligen låtit marre sätta stämningen till det snygga ackordspianot.Krascharna skulle kunna tunnas ur lite, låter lite murrigt.

--- Slut citat ---

Tack Emulator. :) Det finns ju alltid en balans i ändringar där originaliden till slut helt har försvunnit och pillar jag för mycket, ja då blir det inget kvar av det jag kände när jag satte det hela. Ska fundera på saken men just nu tror jag att jag låter det vara.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion