Forum > Färdiga produktioner

Marr & OM - Seventy Seven

(1/6) > >>

oceanmusic:
En liten jazzig låt från mig och Marruschka. Den påbörjades redan 1977 men utvecklades häromhelgen. Marr la sång på den och nu är det dags att presentera den för er.

LÅTNAMN:Seventy Seven
GENRE: Jazz
LÅTLÄNGD: 3.11
KOMPOSITÖR: JT & Sångmelodi Marr
PRODUCENT: JT
EV. MEDVERKANDE: Marruschka!
INSPELNINGSÅR: 1977/2009
FORMAT: mp3   

Uppdatering 090124

Lagt om solot, dämpat melodin på Marrs första vända.

77 new solo

Samtidigt har jag en efterlysning på en jazzgitarrist som kan tänka sig att lägga ett par räkor på låten.

Dividend:
ALltså, det låter verkligen helschysst.

För mer kompetent kommentar, återkommer jag imorgon :)

mahan:
Tjou JT!
Blir verkligt glad att lyssna på detta, gungar snyggt!
Marr då, du har hittat en riktigt snygg melodi till detta, GIIIIILLLAS! :wub:
Och JT:s komp sitter rätt snyggt, mellandelen med pianosolot kunde sitta lite tajtare, nu e pianot lixåm ute o "cyklar" stundom.
Men helheten e snygg och samarbetet uppskattas stort!
Tycker Marr har hittat rätt mick och rätt mix nu, låter inte "burk" mer, BRAVO!

Jazz e ju en knepig genre, tycker ni drar lasset hem, om än en liten förväntan om ett tajtare pianosolo...  ;)
Snyggt jobbat, kul att ni hittat varann inom musiken!

h.  johan

oceanmusic:

--- Citat från: Dividend skrivet 23.01.2009, 22:51:32 ---ALltså, det låter verkligen helschysst.

För mer kompetent kommentar, återkommer jag imorgon :)

--- Slut citat ---

Tack Dividend! :) Jag ser fram emot imorgon!

--- Citat från: mahan skrivet 23.01.2009, 23:41:05 ---Tjou JT!
Blir verkligt glad att lyssna på detta, gungar snyggt!
Marr då, du har hittat en riktigt snygg melodi till detta, GIIIIILLLAS! :wub:
Och JT:s komp sitter rätt snyggt, mellandelen med pianosolot kunde sitta lite tajtare, nu e pianot lixåm ute o "cyklar" stundom.
Men helheten e snygg och samarbetet uppskattas stort!
Tycker Marr har hittat rätt mick och rätt mix nu, låter inte "burk" mer, BRAVO!

Jazz e ju en knepig genre, tycker ni drar lasset hem, om än en liten förväntan om ett tajtare pianosolo...  ;)
Snyggt jobbat, kul att ni hittat varann inom musiken!

h.  johan

--- Slut citat ---

Tack johan! :) Marr sjunger kalasbra och har hittat en rackarns snygg melodi ovanpå kompet. :) Har försökt lägga henne så långt fram som det gick. Och visst är den nya miken ett riktigt lyft för ljudet! :)

Jag tittade länge på det du skrev och bestämde mig för att raskt fixa lite. Det blev både piano och bas som fick sig en lite puts. Nya versionen här nedan:

77 V9

Rattlesnake:
Lyssnar på V9. Även om jag inte lyssnar särskilt mycket å jazz så tycker jag att man kan konstatera att det här låter väldigt äkta jazz-trio med vokalissa. Rökig klubb i svartvitt...

Man undrar naturligtvis vad som är inspelat -77? Tycker allt låter kalas, bas och trummor låter så äkta att jag undrar om de inte är det. Berätta gärna hur du har gjort denna inspelning!

Och Marres sång är helt klart mycket jämnare och finare nu, beror nog både på mick och det framför, tror jag.

Svårt att hitta några förbättringsföslag här. Kanske att trummorna är lite dämpade. Kanske att lite stereobredd skulle ge en live-aktigare känsla? Det låter på något vis snarare studio än live, men du kanske vill ha det så. Bra är det iaf, välbalanserad mix.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion