Forum > Färdiga produktioner
Marr & OM - Seventy Seven
orjankarlsson:
Utanför min genre, men jag tycker det låter bra. Tycker inte sången behöver stämmor alls, blir starkare uttryck om den får vara ensam! Fina ljud i övrigt.
^_^
Harmonica mike:
--- Citat från: oceanmusic skrivet 27.01.2009, 13:00:59 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.01.2009, 02:46:02 ---Jo men detta var trevligt!
Gillar basliret,nu har du tränat hör jag..Passerat mitt lir med råge på ett halvår - snyggt!
Pianot också bra förutom de "stela" ackords slagen..Testa att ta ned dom lite i volym så smälter helheten ihop.Snygga är dom dock,men lite för dominanta i ljudbilden.
Marr gör en bra insats här också,inte så lätt genre detta,men mer än godkänt pga. känslan.
Summa sumarum,snyggt collab!
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Tack Micael! :)
Basen är en samplad från HalionOne, därav basliret... :rolleyes: På den riktiga har jag en hel del arbete kvar. ;)
Bra påpekande där med pianots hårdhet, ska fixa lite med anslaget där. Marr gjorde en fantastiskt arbete trots de inte helt rätta växlingarna och bra blev det! :)
Vad tror du om munspelet, skulle det kunna funka?
--- Slut citat ---
Jag testade lite munspel nu..nja..Det behövs ett chromatiskt för jazz feelingen.Nu låter det blues och det passar inte in i låten.Köper jag ett chromatiskt framöver så lirar jag gärna.
Låten funkar bra så här..Nån av jazz lirarna kanske kan slänga på lite gura,det skulle sitta nice.
Mvh
Micael
MaxB:
Jag har laddat ner för att lyssna och känna mig för gällande gitarr.
oceanmusic:
HM, ok, det var väl som du trodde.:) Ska gräva fram fars Hohner Kromatiska. ;)
MaxB, det lyssnar jag fram emot. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida