Forum > Färdiga produktioner
Marr & OM - Seventy Seven
Kon-Trollet:
--- Citat från: oceanmusic skrivet 24.01.2009, 19:41:53 ---
--- Citat från: Kon-Trollet skrivet 24.01.2009, 19:34:35 ---skitmysit :P - men trummorna låter inte helt kompetenta. lite 'på låtsas' typ.... ;)
--- Slut citat ---
Tack Kon-Trollet! :) Det är Groove Agent 1's jazz rakt av med lite fills och varianter. Jag tycker själv att trummorna kunde vara lite mer släpiga och laidback men nu är det dessa jag har tillgängliga. :)
--- Slut citat ---
hi hi hi.. :D jag trodde att det var nån stackars wannabee-trummis som satt å låtsas-bankade jazzdrumz....åsså visar det sig vara en MASKIN!!! - både rätt å fel på nå vis ( gillar inte alls när elektroniken skall bestämma svänget - tycker att det dör lite då...skulle låta bättre om du själv satt med plastlock och kaffeburkar tror jag....men naturligtvis helt å hållet min väldigt personliga åsikt då ... :) - resten är ju riktigt proffsigt ju ! :P
Rattlesnake:
--- Citat från: Dividend skrivet 25.01.2009, 12:30:20 ---Låter verkligen bra nu..
Hör inte att det är nåt fel på trummorna eller nåt annat. Den flyter in och förbi som bra musik skall göra :) Men man återkommer ;)
--- Slut citat ---
Kunde inte ha sagt det bättre. Håller med rakt av. :)
oceanmusic:
--- Citat från: Dividend skrivet 25.01.2009, 12:30:20 ---Låter verkligen bra nu..
Hör inte att det är nåt fel på trummorna eller nåt annat. Den flyter in och förbi som bra musik skall göra :) Men man återkommer ;)
--- Slut citat ---
Tack Divi! :) Kul att du gillar!
--- Citat från: Marruschkka skrivet 25.01.2009, 12:46:01 ---Den senaste mixen fick du till helt ypperligt..ännu snyggare pianosolo nu..samt att du bygger upp instrumentalt..punkterat lite i takten..jazzar ju till ännu mer :D
Roligt att fått vara med på detta ;)
/Marr
--- Slut citat ---
Tack och tack själv Marr! :D Jo, det krävdes lite lugn och ro för att peta i noterna men sedan så... ;)
--- Citat från: Kon-Trollet skrivet 25.01.2009, 19:46:21 ---
--- Citat från: oceanmusic skrivet 24.01.2009, 19:41:53 ---
--- Citat från: Kon-Trollet skrivet 24.01.2009, 19:34:35 ---skitmysit :P - men trummorna låter inte helt kompetenta. lite 'på låtsas' typ.... ;)
--- Slut citat ---
Tack Kon-Trollet! :) Det är Groove Agent 1's jazz rakt av med lite fills och varianter. Jag tycker själv att trummorna kunde vara lite mer släpiga och laidback men nu är det dessa jag har tillgängliga. :)
--- Slut citat ---
hi hi hi.. :D jag trodde att det var nån stackars wannabee-trummis som satt å låtsas-bankade jazzdrumz....åsså visar det sig vara en MASKIN!!! - både rätt å fel på nå vis ( gillar inte alls när elektroniken skall bestämma svänget - tycker att det dör lite då...skulle låta bättre om du själv satt med plastlock och kaffeburkar tror jag....men naturligtvis helt å hållet min väldigt personliga åsikt då ... :) - resten är ju riktigt proffsigt ju ! :P
--- Slut citat ---
Hehe. Å andra sidan är det ju ändå kul att du tyckte att det fanns en levande trummis någonstans bakom. ;)
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 25.01.2009, 22:53:07 ---
--- Slut citat ---
Kunde inte ha sagt det bättre. Håller med rakt av. :)
--- Slut citat ---
Tackar Rattle! :D
Söker fortfarande gitarrist som är intresserad av att lägga några jazzräkor!
Harmonica mike:
Jo men detta var trevligt!
Gillar basliret,nu har du tränat hör jag..Passerat mitt lir med råge på ett halvår - snyggt!
Pianot också bra förutom de "stela" ackords slagen..Testa att ta ned dom lite i volym så smälter helheten ihop.Snygga är dom dock,men lite för dominanta i ljudbilden.
Marr gör en bra insats här också,inte så lätt genre detta,men mer än godkänt pga. känslan.
Summa sumarum,snyggt collab!
Mvh
Micael
oceanmusic:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.01.2009, 02:46:02 ---Jo men detta var trevligt!
Gillar basliret,nu har du tränat hör jag..Passerat mitt lir med råge på ett halvår - snyggt!
Pianot också bra förutom de "stela" ackords slagen..Testa att ta ned dom lite i volym så smälter helheten ihop.Snygga är dom dock,men lite för dominanta i ljudbilden.
Marr gör en bra insats här också,inte så lätt genre detta,men mer än godkänt pga. känslan.
Summa sumarum,snyggt collab!
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Tack Micael! :)
Basen är en samplad från HalionOne, därav basliret... :rolleyes: På den riktiga har jag en hel del arbete kvar. ;)
Bra påpekande där med pianots hårdhet, ska fixa lite med anslaget där. Marr gjorde en fantastiskt arbete trots de inte helt rätta växlingarna och bra blev det! :)
Vad tror du om munspelet, skulle det kunna funka?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida