Forum > Demolåtar

equality - Someone

<< < (2/13) > >>

Wernborg:
Kanonfin låt.

Har inga större problem med distgitarren. Basen däremot låter väldigt midi. För att maskera att det är synt brukar jag minska anslaget och dra ner diskanten ordentligt. Då brukar den smälta in bättre. Den ligger nog för högt i volym också. Bra linjer dock.

Fina små spökslag här och där på trummorna med.

Kanske komplettera gitarren med en clean dito.

equality:
Harmonica mike:  :wub: Thanks Mike. Jag inser likheten med Curtis Mayfieldlåten men kör väl på ett tag till...? Ska testa lite andra instrument och ny sång. Kantslag låter vettigt. Jättebra feedback! 

Harmonica mike:
Jo absolut,kör på!

Det är mest introt som liknar People get ready.Sen är det eget.
Introt kan du alltid förändra lite senare.Du har nåt här som jag vill höra mer av,så dona vidare.
Snyggt som attans redan nu..ser med spänning fram emot hur det kommer att låta med kantslag,tror det blir perrens..

Mike

cykeln:
Hmm ... introt påminner om något - kanske People get .. som HM skriver..
Men som helhet är det ändå en egen gospel!
Jag skulle def önska bort distguran
och i stället öka på och lyfta fram mer soulkörer - låt det svänga
och lyfta fram piano, bas
Tycker det skymtar fram en aning Waren Z i Ohhohoh-sången - kul!

equality:
Smyger in lite förändringar vartefter och nu pillat på pianot med lite korrigerade feltoner bl a. Imorgon tänkte jag kika lite mer på basen efter Wernis rekommendationer. Begär inte feedback alla smågrejer utan fixar lite vartefter om det är OK?  :rolleyes: Tack så länge för fin respons och hoppas att det kan bli nåt vettigt av detta. Återkommer med bättre svar (lite svårt att få tiden att räcka till just nu :( :mellow:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion