Forum > Demolåtar

equality - Someone

(1/13) > >>

equality:
LÅTNAMN: To Someone
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: soul? gospel?
LÅTLÄNGD: drygt två min
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: nej
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Försöker nåt nytt. Innan ev fortsättnig funkar det med gura, piano, stick? Är sången och körerna hemska? Spara inte på fogsvansen!   :huh:
Someone

Harmonica mike:
In the middle of the night I was sitting with my bass in my lap..Suddenly a song came to me from heaven sent.. :wub:

Jag tar en försiktig första sågning,det finns många godbitar i detta - och tyvärr förstör dist guran det mesta av ljudbilden.Jag har svårt att fokusera på de olika elementen/ingredienserna.
Skippa den först,lägg ett rent ljud tills du har alla moment på plats sedan kan du nog färga den lite.

Själva låten ger mig såna där sköna rysningar.Detta bådar mycket gott..Återkommer väl en fyra hundra gånger till denna vad det lider  :)

Men skippa dist guran först,så det blir lättare att skilja de olka ingredienserna åt.

Mvh
Micael

Eddi:
Låter-bäst-ordning: körerna, pianot, trummorna, basen, sången (men det sa du ju) osså då distguran som sabbar mer än den låter bra.
Kör hårt EQ

Eko

Harmonica mike:
Snabb komment Mikey:

Testa kant slag på virveln då du fixar dist guran..tror det lyfter lite då.
Låten är finstämd och vacker i mina öron.Påminner lite om "People get ready" eller vad den nu heter,dock i positiv bemärkelse utan att vara en plankning..Samma feeling,och det är en rysare med Eva cassidy..

Ser framemot uppgraderingen.

Mvh
Micael

oceanmusic:
Ohoj!
Stor potential, bra grund! :) MEN skippa distguran eller skicka ut gitarristen att köpa kaffe. Några skedar honug så att även de högre tonerna sitter och sedan är du hemma. :) (tycker jag)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion