Forum > Demolåtar

equality - Someone

<< < (13/13)

91:an:
Hörde låten nu för första gången och det här låter ju helt färdigt, kommer inte på nåt som behöver ses över. Körerna sitter ju skitfint och är läckert arrangerade. Den lilla sättningen med bas, piano och gitarr håller ihop och kompletterar varann bra och trumspelet sitter perfekt!  :) Kul att höra en helt annorlunda låt från dej, du har ett brett register!

equality:

--- Citat från: djonas skrivet 30.01.2009, 22:33:22 ---Grymt skön lirat. Gillar stuket soft och laid back. =)
Lead sången gillar jag men är lite mer osäker på körerna. Hade varit att kanske blanda in lite feminiman inslag på sången här, bara en tanke.
Keep it up!
Mvh // djonas

--- Slut citat ---

Thanks Djonas! Lite tjejer hjoppas jag på i kören och lite annorlunda stuk i ö har jag planer på. Kul att det gillades.  :)

--- Citat från: 91:an skrivet 31.01.2009, 23:55:27 ---Hörde låten nu för första gången och det här låter ju helt färdigt, kommer inte på nåt som behöver ses över. Körerna sitter ju skitfint och är läckert arrangerade. Den lilla sättningen med bas, piano och gitarr håller ihop och kompletterar varann bra och trumspelet sitter perfekt!  :) Kul att höra en helt annorlunda låt från dej, du har ett brett register!

--- Slut citat ---

Kul! Tack Janne!  :) Fuskar lite till höger och vänster. Som tur är erbjuder ju musikprogrammen stora redigeringsmöjligheter.

Harmonica mike:
Nu sticker jag ut huvudet lite Mikey..

Jag har följt denna från skratsch så att säga,och har väl egentligen "bara" en synpunkt i nåt som gått förlorat.Tvekat länge om jag skulle göra dig uppmärksam på det.Men alla synpunkter är ju som bekant välkomna och ibland bra - så..

Basen tappar intensiteten i låten.Tonerna liksom dör ut,i brist på bättre ord.Det var fler toner i förra verren den som jag sparade,tyckte det liret knöt ihop säcken "bättre".Men som sagt det är en högst personlig reflektion,andra verkar gilla basgången som den är nu.Häng inte upp dig på min synpunkt,det funkar givetvis så här också då det inte är några "fel" i liret.
Lite får många grundtoner som är alldeles för korta och få,några dubbel toner skulle också sitta.Därav mitt gnäll..

I övrigt är det riktigt bra,körerna har du jobbat med hör jag - perrens.Trummorna kanon,men det har jag sagt förr.

Mvh
Micael

equality:
Bra Micke!
Kan ju inte säga att jag är hemma i den här genren. Låten är mer ett uttryck för ett spontant "utbrott" mer än nåt annat och då kan en del feeling gå förlorat längs vägen
man jobbar med stycket. Tror du vill ha mer bidrag från basen i rytmen och jag var själv tveksam  till de längsta tonerna och tog väl i för mycket när jag ville rätta till fladdrigheten från första versionerna. Tack för att du uppmärksammade mig på detta.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion