Forum > Färdiga produktioner
WERNBORG - Off to work
Aettan:
Jag har nog inga problem med sången överhuvudtaget och låten är kanoners men jag gillar inte gurorna eller rättare sagt sliden och den som ligger och "plektrumplockar". Det är tonvalet på sliden och lite grann när i takten du lirar dom och figuren på den andra som inte faller på läppen. Fan man blir lite petig när det är bra grejor men om man tänker sig att den här skulle pluggas för amerikansk radio så ........ Men bra som fan är det helt klart, inte min stil men bra.
91:an:
Bra låt och den torra sången ger skön kontrast till det fylliga kompet. Sidegitarren funkar väldigt bra men tar lite för mycket plats, behöver inte vara med överallt. Sen tycker jag det lyfter snyggt när stämsången sätter in!
mahan:
Tjou W!
Låten som helhet kunde toppa Europalistorna!
Snyggt lirat och framförallt sjunget gillas, men mixen finns det dock greijer att skruva på.
Den kissnödiga gnälliga gitarren måste fås under kontroll. Den kan ju inte följa med låten från början till slut utan kommentar...
Den (eller han/hon) behöver nåt som kontrar i andra örat, och då menar jag inte barta panorering.
Kanske nån distgitarr i andra örat för balansens skull...
Skitsnyggt parti detta "all to work" med snygga stämmor.
Sången kan kse måste under luppen, tycker det aningen distar, kanvara mina greijer som göret.
Gitarrsolot blir lite onödigt brett, tar livet av resten. Skala bort choruset så sitter det.
Fanken vilken snygg låt detta kommer att bli, din röst e ju toppen, med stämmorna blir det .... moppen!
Näe, de va uselt sagt... sång o stämma gillas så fan in the dilemma...
Oj oj då, alltså detta är ett av dina bättre alster, GILLAS HÅRT! :)
h. johan
Wernborg:
Här har det verkligen hänt grejer. Tack så mycket alla som hjälper till att göra låten bättre.
--- Citat från: Stolle skrivet 30.01.2009, 01:52:12 ---Detta var en låt jag spontant gillade. Då låten ligger på halvfärdiga så tar jag för givet att du inte börjat mixa den ännu. För mixas det behöver den. Jag vill ha mer tryck i nästan allting. Det låter nu luddigt och odistinkt om allt utom sliden. Sliden låter bra (spelmässigt) men har lite vasst ljud. Det blir lite för mycket av det goda med sliden också. Automatisera volymen på det spåret och sänk ner den utom där den gör sig som allra bäst. Låt den titta fram när den svarar sången t.ex.
Sången låter förövrigt väldigt lovande. Visst märks det ibland att det är en slasktagning men kan du bara bättra på de kritiska partierna så kommer det bli bra som sjutton. Ha sången starkt och nära i mixen. Jag tror sången kommer att bära låten och göra den till en pärla. Jag får lite vibbar av Marc Knopflers låt "Fare thee well Northumberland" (stavning?), en låt som jag gillar väldigt mycket.
Överlag bra jobbat med låtskrivandet!
--- Slut citat ---
Jag är väl inte mixare egentligen. Det blir som det blir på nåt vis. När jag hör allt som jag vill höra det brukar jag tycka att jag är klar. Men nu när du säger det så håller jag med. Mer tryck hade varit kaka. Tack så mycket Stolle. :)
--- Citat från: oceanmusic skrivet 30.01.2009, 07:07:03 ---Skitigare = Mer Cortez och Whiskey ;)
--- Slut citat ---
Whiskey kan jag gå med på, men röken vill jag helst ha i whiskeyn.
--- Citat från: IKEN skrivet 30.01.2009, 14:25:02 ---Snygg låt,high hatten låter ''mp3'' dock? Nått med mixen?
i övrigt snyggt lirat,du spelar precis som jag lite småfalskt på sliden,kul att höra,men slide sätter man ju ofta ''on the fly'',det blir vad det blir.... :) Dock har ingen kommenterat detta förut. ;)
Sången distar på nått ställe,men din röst är bra,jag hör ,på vissa ställen,faktiskt, Tommy Bolin........ :wub:
Summa summarium då: Bra låt,lite konstigt trumljud,snyggt slidelir(som de flesta här vet älskar jag slide)lite anonym bas,men då jämför jag med mina ideal,altså en anmärking i marginalen :)
IKEN LIKES!!!
Keep it up!!
--- Slut citat ---
Jag fick höra nån gång att det räcker att koda mp3 i 160, men jag kan testa att koda denna högre till nästa mix.
Jovisst. Sliden blev vad det blev. Första gången jag hörs spela slide så jag kan nog behöva öva lite.
Tack tack.
--- Citat från: djonas skrivet 30.01.2009, 23:04:37 ---Skönt lir rätt igenom. Du behärskar sliden klockrent. :)
Riktigt skönt gung på låten och snygga harmonier.
Bra sång oxå!
Mvh // djonas
--- Slut citat ---
Tack. :)
--- Citat från: Aettan skrivet 31.01.2009, 19:54:45 ---Jag har nog inga problem med sången överhuvudtaget och låten är kanoners men jag gillar inte gurorna eller rättare sagt sliden och den som ligger och "plektrumplockar". Det är tonvalet på sliden och lite grann när i takten du lirar dom och figuren på den andra som inte faller på läppen. Fan man blir lite petig när det är bra grejor men om man tänker sig att den här skulle pluggas för amerikansk radio så ........ Men bra som fan är det helt klart, inte min stil men bra.
--- Slut citat ---
Kul att det var bra fast du inte diggar stilen. :D
--- Citat från: 91:an skrivet 31.01.2009, 23:41:42 ---Bra låt och den torra sången ger skön kontrast till det fylliga kompet. Sidegitarren funkar väldigt bra men tar lite för mycket plats, behöver inte vara med överallt. Sen tycker jag det lyfter snyggt när stämsången sätter in!
--- Slut citat ---
Ska nog rensa lite i slidespåret ja.
Tackar för feed.
--- Citat från: mahan skrivet 01.02.2009, 01:38:18 ---Tjou W!
Låten som helhet kunde toppa Europalistorna!
Snyggt lirat och framförallt sjunget gillas, men mixen finns det dock greijer att skruva på.
Den kissnödiga gnälliga gitarren måste fås under kontroll. Den kan ju inte följa med låten från början till slut utan kommentar...
Den (eller han/hon) behöver nåt som kontrar i andra örat, och då menar jag inte barta panorering.
Kanske nån distgitarr i andra örat för balansens skull...
Skitsnyggt parti detta "all to work" med snygga stämmor.
Sången kan kse måste under luppen, tycker det aningen distar, kanvara mina greijer som göret.
Gitarrsolot blir lite onödigt brett, tar livet av resten. Skala bort choruset så sitter det.
Fanken vilken snygg låt detta kommer att bli, din röst e ju toppen, med stämmorna blir det .... moppen!
Näe, de va uselt sagt... sång o stämma gillas så fan in the dilemma...
Oj oj då, alltså detta är ett av dina bättre alster, GILLAS HÅRT! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Kissnödig gitarr... :lol: :lol:
Sliden igen ja. Visst, det verkar helt klart nu att det behöver gallras där.
Kan nog vara en god idé att backa på choruset som är en flanger i solot. Blir lite väl mycket fluff.
Skitkul att du gillar hårt. :wub:
Bengan_gbg:
Du är jävligt vass på att lira gura Wernis. RIKTIGT vass. Hatten av för det. Låten tycker jag är helt ok och sången är bra, men jag tycker den låter för "ung" i förhållande till stuket. Nu ska jag iofs inte säga ngt för egen del heller...men jag skulle vilja ha ett litet uns/snäpp mer pondus i det hela. Läser iofs att det är slask, men ändå. Mina små funderingar i natten bara....rock on! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida