Forum > Färdiga produktioner
WERNBORG - Off to work
Wernborg:
LÅTNAMN: Off to work
ARTIST: W
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 3,35
KOMPOSITÖR: W
PRODUCENT: W
EV. MEDVERKANDE: Nix
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Version 2 - 2009-02-10
Har spelat in sången på nytt. Fick ju en mik ihop med prenumeration på Studio så nu är det SP B1 som använts här. Eventuellt kan nivån vara lite hög i verserna, men jag är osäker. Vad tror ni?
Sovrat i slidegitarren och skurit bort dom värsta utflykterna i verserna.
Rensat i arret under sticket. Lugnare nu.
Minskat dist på solot och tagit bort flangern samt eq-at fram lite kropp.
Borttagen...
Version 1 - 2009-01-20
Tror att det är färdigarrat. Vad tycker ni?
Sången är tyvärr än så länge slasktagningen som ligger kvar så den kommer göras om.
Såga på.
Harmonica mike:
Tjenare.
Jo men det här var bra! Låter lite som om du flyttat till Louisiana från New Orleans,if you get the point.. ;) :D
Nu vill jag bara se att du drar dig lite mot Texas och sedan Chikago så är säcken ihopknuten :)
Tycker att det finns inte mycket att tillägga om mixen,det låter bra - vilsamt för öronen..Men där kom det en sologura som var lite annorlunda i ljudbilden,kanske lite för mycke av nån mysko effekt på den..I övrigt låter det riktigt bra,och liret...ja liret...är som vanligt toppklass!
Det får bli hatten av gånger fem för detta gillade jag.
Snyggt jobbat Stefan!
Mvh
Micael
Larsson:
tycker det låter toppen, sätter du sången tightare
så är du hemma ,slide fillsen blir lite tjatiga efter ett tag
men de kanske åxo läggs om för att svara på nästa sång tagning?
skön låt, bra spel & mycket personlighet i din röst
/Larsson
:)
equality:
Vaddå slasksång, låter bra! Slajd är tufft. Låter väldigt Amerikanskt. "My car is my morning temple." Men det kan ju vara var som helst på jorden numera. Skön låt, gillar det långdragna, avvaktande 7-ackordet och sticket med sina maj-ackord, schysst. Elguran på solot har lite märkligt, tunt ljud men det var rätt fräckt. Bra proddat, bra lir. Låter helt färdigt för någon av the album stations over there on the west coast.
Eddi:
Helbra låt bra arr på allt utom då just den där sliden. Det låter som om du har tagit med en kusin från landet därför att han hade slidegura.... den gör inga figurer eller något den bara låter. Hade hellre hört ett lite bluddrande gitarrspel som ligger lägre och som förstärker den fina melodin och sången. Efter 166 på spelaren så händer något och det gillar jag trots allt.
Det kan vara så att jag har hört lite myckewt slide på sistone förstås - smaken är som baken etc.
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida