Forum > Färdiga produktioner

WERNBORG - Off to work

<< < (5/8) > >>

Wernborg:

--- Citat från: Eko skrivet 29.01.2009, 08:23:01 ---Med lite Slide-distans så har jag lyssnat igen och jag ber att få ändra min inställning - låter riktigt bra det här :D Alltså ÄVEN sliden. Hehe - bra att lysna flera gånger. Nä nu ska jag Off To Work.
Häpp Eko

--- Slut citat ---
Nice. Hoppas du hade en bra dag på jobbet.  :D

--- Citat från: oceanmusic skrivet 29.01.2009, 13:15:46 ---Oj så snygg! :)
Kom på mig själv att sitta och gunga direkt när låten hade börjat.  :D
Tycker det är en bra balans genom låten, både på instrument och sång. Snygga räkor lite här och var. Bra uppbyggnad, gillar de olika elementen i låten. Enda funderingen är att sången borde vara skitigare för att spegla den stämning och förväntan som låten bygger upp hos mig.

--- Slut citat ---
Skitigare sång. Tänker du mixmässigt eller sångmässigt tro.  :unsure:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 29.01.2009, 15:17:55 ---Kort kommentar om slide lir:

Släpa pekfingret bakom sliden så "dödar" du alla ringande toner från övriga strängar.
Jag fick det tipset av en slide fantom för några år sedan,men det kanske är väredlöst vetande för dig..Men ett bra tips i vart fall till dom som inte vet det.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---
Japp, ett måste om man vill spela melodier. Jag spelar med sliden på lillfingret och hela näven ligger på greppbrädan bakom. Mest för att det är det enda fingret det passar på så då fick det bli så.   :lol:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 29.01.2009, 23:45:55 ---OK,
Egentligen är allt nästan perfekt så det jag har att säga är bara detaljer i sammanhanget. Det är en jäkligt bra låt som låter jäkligt bra, så är det bara. Och fett låter det men inte som av limiter.  ^_^ Trodde det var leslie på sologitarren, men läste att det var flanger. Skönt feel iaf. Sliden tycker jag tar lite väl stor plats i ljudbilden.

Slasksången är verkligen bra för att vara slask. På ordet "again" i refrängerna låter du kusligt lik Neil Young.
Det som jag tycker du kan fundera på att göra annorlunda på riktiga sången är att skjuta på lite mer mellanregister, så den får lite mera leadkaraktär. Hellre genom sångteknik än eq. Ta lite av slidens roll, som då skulle behöva gröpas ur och bli lite snällare?

--- Slut citat ---
:wub:
Egentligen har jag nog vant mig vid slasktagningen, men det är vissa grejer som gör att jag måste ta om. Första frasen är ju ruggigt falsk och sen styr det över i vers två alldeles förträffligt så.....
Sångteknik har jag ingen så det får nog bli via EQ.  :lol:

Tackar tackar.

Stolle:
Detta var en låt jag spontant gillade. Då låten ligger på halvfärdiga så tar jag för givet att du inte börjat mixa den ännu. För mixas det behöver den. Jag vill ha mer tryck i nästan allting. Det låter nu luddigt och odistinkt om allt utom sliden. Sliden låter bra (spelmässigt) men har lite vasst ljud. Det blir lite för mycket av det goda med sliden också. Automatisera volymen på det spåret och sänk ner den utom där den gör sig som allra bäst. Låt den titta fram när den svarar sången t.ex.
Sången låter förövrigt väldigt lovande. Visst märks det ibland att det är en slasktagning men kan du bara bättra på de kritiska partierna så kommer det bli bra som sjutton. Ha sången starkt och nära i mixen. Jag tror sången kommer att bära låten och göra den till en pärla. Jag får lite vibbar av Marc Knopflers låt "Fare thee well Northumberland" (stavning?), en låt som jag gillar väldigt mycket.

Överlag bra jobbat med låtskrivandet!

oceanmusic:
Skitigare = Mer Cortez och Whiskey ;)

IKEN:
Snygg låt,high hatten låter ''mp3'' dock? Nått med mixen?
i övrigt snyggt lirat,du spelar precis som jag lite småfalskt på sliden,kul att höra,men slide sätter man ju ofta ''on the fly'',det blir vad det blir.... :) Dock har ingen kommenterat detta förut. ;)
Sången distar på nått ställe,men din röst är bra,jag hör ,på vissa ställen,faktiskt, Tommy Bolin........ :wub:

Summa summarium då: Bra låt,lite konstigt trumljud,snyggt slidelir(som de flesta här vet älskar jag slide)lite anonym bas,men då jämför jag med mina ideal,altså en anmärking i marginalen :)
IKEN LIKES!!!
Keep it up!!

djonas:
Skönt lir rätt igenom. Du behärskar sliden klockrent. :)
Riktigt skönt gung på låten och snygga harmonier.
Bra sång oxå!
Mvh // djonas

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion