Forum > Färdiga produktioner
WERNBORG - Off to work
Wernborg:
--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 08.02.2009, 03:58:45 ---Du är jävligt vass på att lira gura Wernis. RIKTIGT vass. Hatten av för det. Låten tycker jag är helt ok och sången är bra, men jag tycker den låter för "ung" i förhållande till stuket. Nu ska jag iofs inte säga ngt för egen del heller...men jag skulle vilja ha ett litet uns/snäpp mer pondus i det hela. Läser iofs att det är slask, men ändå. Mina små funderingar i natten bara....rock on! :)
--- Slut citat ---
:wub: :wub:
Har spelat om sången nu. bättre ?
Ny version 2009-02-10
Förändringar och ny mp3 längst upp i tråden.
// W
cykeln:
Definitivt bättre
Sången är ju höjdarbra
Sliden kommer bättre till sin rätt
på denna gräsligt bra låt
Kanske att pianot kunde höjas och tom få verka utan andra instrument i sticket
men annars låter det ju klappat och klart
Harmonica mike:
Jabbadabbadoooo,för att travestera en känd stenålders snubbe :D
Möjligen lite hög sång på versen som du sa,kan ju bli en häftig effekt om du drar ned den lite - sen när reffen kommer så brakar det lös.
Mycket bättre sång tagning här Stefan,skön feeling i rösten som sitter i låten som en smäck.
I mina lurar låter det klart,hittar inget att gnälla på.Möjligen har cykeln en liten point om pianot..
Mycket snyggt lirat,och VILKEN LÅT DETTA ÄR!!
Överlägset det bästa jag har hört från din påse.
Mixen kanon.
EDIT: Upptäckte ett irriterande puff ljud 02:22,du har väl ett puffskydd till B1:an?
Jag kör också med en B1:a mellan varven - helt ok mick i den prisklassen.
Mvh
Micael
egghuvud:
Jo visst. Nu låter mixen bättre. Fortfarande en skitbra låt. Några småsaker. Jag tycker att essen är lite vassa i sången. Ta t e x madness vid 2.25 och insane 2.34. låter lite vasst.
Sedan låter det inte som att du har städat sångspåren. Lite smaskande och läppljud hörs ibland på verserna.
Det där är typiskt för kritik på forum. Vissa tycker si och vissa tycker så. och för att spä på det där så tycker jag nog att sliden kunde petas upp en millimeter till. Annars tycker jag den är klar. :)
oceanmusic:
Ja, nu låter det alldeles färdigt i mina öron! :) Jag gillar låten och nu tycker jag att du fått till skitigheten/attityden i rösten som passar till låten. Gitarrspelet som vanligt kalas! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida