Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - Essence of life (ny version samt remix!)

<< < (6/8) > >>

Marruschkka:
Detta är rätt underbart ju..ja..det var jättefint innan..men detta..är.. :wub:

Din sång här..extraordinary..dessa två essenser som blandats nu med remix ger högsta betyg från mej.
Den bästa sång jag hört från dej f.ö mr Rattle :D

En lyrisk kommentar, men får så vara...oppsan!

Tack för detta.

/Marr

mahan:
Tjou Rattlet!
Alldeles jäkkelens snygg röst du har mannen, snyggt mixat med att få med sångens låga frekvenserna utan att dom bullrar!
Stråkarna kunde vara lite mer levande, dynamiska, och sen tycker jag mig höra en acke nånstans långt i bakgrunden som kunde få lite mer utrymme, som en kontrast till stråkverket. Eller kankse en spinett eller cembalo som kunde hämta fram en sprödare, mångsidigare ljudbild.

Å andra sidan,  med din fina sång så sitter vilket komp som helst :)

h.  johan

Rattlesnake:
OM    :wub:

Tokai - tack för det. Det svenska soundet är inget jag eftersträvar, men visst har jag lyssnat mycket på svenskt 60-tal. Jag använder en Project G GR-8, skön klang men extremt låg output. Det finns en nyare modell nu som har högre signal. Lustigt nog verkar den helt okänslig för puffar, jag står 5 cm ifrån på denna låt, utan puffskydd.

Marr -  :wub:

Tjou Mahan, dig kan man lita på, missar sällan en låt! Ja, acken blev lite låg i första versionen. Spinett kanske inte är en dum idé, men jag undrar om den inte börjar slåss med acken om frekvenserna? Fast man kan ju döda en darling förstås. Jag tackar för förslaget, det kanske blir en barockremix av denna!

Till den kommer, får ni hålla till godo med en ny mix, med den nya sången som ni kanske redan har hört i OM:s remix! Finns i trådhuvudet.

Har jag nått målet, tro?

oceanmusic:
Snygg! Helt enkelt rackarns snygg! :)

Dessutom, tack för att jag fick! :)  :wub:

Nu är jag så inne på rytm så jag saknar det lite men det finns lite jäv i det. Det blir ju två helt olika låtar helt enkelt.  ;)

equality:
Njuter i fulla drag. Det som imponerar mest är definitivt sången och uttrycket i denna. Snyggt dur-slut i varje vers.
Väldigt fin, melankolisk text. I heard that starlings heading south. They all will go to where my heart was found and lost. Är nog mina favoritfraser. Nya mixen är klart bättre. Snygg orkestrering. Aningen för mycket reverb på sången i mitt tycke, annars en forumklassiker redan! Bravo!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion