Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - Essence of life (ny version samt remix!)

<< < (7/8) > >>

asti:
Nu sitter den som en smäck! Riktigt snygg sång och härliga stråkar! Tycker rösten ibland har lite av Bowie, när han sjunger i det lägre registret.

stensdotter:
Wow
Mr Rattle
What can I say?
Jag blev berörd.
ÄLSKAR FRASEN: "To find the essence of my life"
Står just på den punkten i livet just nu och det talade starkt till mig.
Kul att du vågar dig på andra typer av låtar - det finns ju ett djuuuup i dig mannen *ler stort*

cykeln:
Ojoj vad bra det är nu! Nu pratar jag om din version. (Lyssnade på OMs oxå som är bra utförd men den jenren tillhör inte mina favoriter)
Sången kommer fram mycket bättre och är riktigt bra
Stråkarret är jättefint - kanske något lite högt i volymen
och man undrar ju varför du söker texter när man ex hör "I hear the whispers in the darkness where I walked "
Jättebra låt
Jättebra framfört
!!

Dividend:
Det är hög ping på mina comments, lyssnar nu på V2. Tycker det funkar jädrigt bra. Härlig text, arr och sång..

Stråkarret lider av det gamla problemet att (vid nogrann lyssning) låta alltför synth, men det problemet har vi alla. Tycker inte det stör känslan alls faktiskt, det är bara vid några tillfällen det itne funkar. Kan vara ployfonin som spökar för mig också, minns inte hur många stråkar du använder i detta arr.

Det är känslosamt, känsligt orkestrerat och gillar gitarren som ger ett flyt genom sin ständiga närvaro..

Mycket bra!

Dividend:
Gillade dock beatet i OMs mix, men gitarren sköter rytmiken bra också förstås.. Knepigt  :unsure:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion