Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - Essence of life (ny version samt remix!)

<< < (5/8) > >>

MaxB:
Lyssnar i laptophögtalare på låg volym och stråkarna hörs på tok för mycket, jämfört med sångaren - som sjunger bra!

Rattlesnake:
Cykeln, stajo, asti, Åsa, MacTS, Eko, Ubbegubben, equality, orjankarlsson, egghuvud & MaxB !

Jag bockar och tackar för alla fina ord.  :wub: Vad kul att ni gillar det! Man vet ju aldrig innan hur melankoliska låtar går hem...

Jag har lyssnat på det ni säger, håller med till 100% och försöker rätta till bristerna låten har. Problemet är stråksamplingarna; man kan inte styra vibratot, för det är inspelat så. Garritan PO som jag har innehåller dock 12 olika fioler, violor och 4 cellos, och de varierar lite i hur tydliga vibratona är, och när i tonen vibratot kommer in. Så jag har försökt leta fram vilka samplingar som har minst vibrato. Försökte med sektioner istället för enskilda instrument, men då lät det bara dålig stråkmaskin. :( Har istället försökt göra violinerna mindre "solistiska" i sättet de spelar.

Ny mix kommer snart, skall bara fixa till nivåerna. Har även lagt om sången.  :)

oceanmusic:
Här kommer mitt bidrag till remixandet. En liten annorlunda idé som jag är nöjd med. Hoppas att ni gillar. Utlagt med godkännande av kompositören! :)

Länken borttagen

Dividend:
Grymt skön OM, riktigt grym depecheig remix av Rattles låt :)

Tokai:
Jättebra låt. Har nog sagt det tidigare om dina låtar - det låter mycket svenskt 60-tal om det här, som om the Mascots e.dyl hade spelat in det, sas.
Ska inte säga så mycket om stråkarna - det mesta är redan sagt. Vilken bandmik använder du? Är lite intresserad eftersom jag också har en Joemeek preamp (VC1Qcs).

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion