Forum > Demolåtar

These Memories

<< < (3/4) > >>

lonewind:

--- Citat från: SYNTH skrivet 20.04.2007, 19:20:48 ---Helt klart i mitt tycke gillar These Memories och dina andra godbitar går inte av för små hackor tummen upp! :D

--- Slut citat ---

Det var roligt att höra. Jag kan berätta att jag nog skrivit klart hela låten och tänkte nog börja spela in den i helgen. Kommer nog posta förhandslyssningar när jag har något värt att bjuda på

Wernborg:

--- Citat från: lonewind skrivet 12.04.2007, 13:10:40 ---Ingen???

Då svara jag själv då  :rolleyes:

--- Slut citat ---

Hej du. Inte kasta sten i glashus, ser inte dej i många andra demotrådar än dina egna....... nåja... till låten.

Av trådhuvudet att döma finns nån annan version ute, men jag har inte hört den förr så jag kan inte referera till den.

Kompgitarren känns lite kall, som att den saknar botten. Melodin (på gitarr?) skulle jag vilja höja där i början. Även om detta är singer/songwriter tycker jag att en bas ska adderas.

Du har inte pressat dig själv lika högt som du brukar göra och det är bra. Din röst klingar bättre i detta register. (Kanske skulle du tom lagt den ännu lägre)

Refrängen är lite "hittig" - så jobba på tycker jag, men med bas. Å varför inte, tjoffa på powerballadtrummorna till andra refrängen så tänder vi alla tändare vi har. :P

// W

lonewind:

--- Citat från: Wernborg skrivet 20.04.2007, 23:14:59 ---
--- Citat från: lonewind skrivet 12.04.2007, 13:10:40 ---Ingen???

Då svara jag själv då  :rolleyes:

--- Slut citat ---

Hej du. Inte kasta sten i glashus, ser inte dej i många andra demotrådar än dina egna....... nåja... till låten.

Av trådhuvudet att döma finns nån annan version ute, men jag har inte hört den förr så jag kan inte referera till den.

Kompgitarren känns lite kall, som att den saknar botten. Melodin (på gitarr?) skulle jag vilja höja där i början. Även om detta är singer/songwriter tycker jag att en bas ska adderas.

Du har inte pressat dig själv lika högt som du brukar göra och det är bra. Din röst klingar bättre i detta register. (Kanske skulle du tom lagt den ännu lägre)

Refrängen är lite "hittig" - så jobba på tycker jag, men med bas. Å varför inte, tjoffa på powerballadtrummorna till andra refrängen så tänder vi alla tändare vi har. :P

// W

--- Slut citat ---

Jag vet att jag är lite dålig på besöka andra demotrådar. Men jag försöker så gott jag kan och tyvärr är många låtar som är uppe helt utanför de genres jag normalt rör mig i och då känns det helt värde att försöka ge kritik. Det blir inte riktigt rättvist.

Botten på gitarren brukar jag sänka rejält när jag gör låtar där bas ska på. Här ska det absolut på bas så den ska bjuda på botten.

Powerballadtrummor blir det inga. Men lite powerballadpercussion tänkte jag nog.
Har precis skrivit färdigt hela låten och ska påbörja inspelning imorgon. En till stor ändring är att jag nog sänker tempot lite.

Tusen tack för din input!

Wernborg:
Ähh. kom igen. Jag lyssnar ALDRIG på singer/songwriter, men ser inte att det hindrar mig från att kommentera denna låt. En bra eller dålig melodi kan man väl känna igen oavsett stil, eller hur? Samma sak gäller ju mixen, som ofta är ämnet vid en demopostning. Du kan väl höra om diskanten fnissar i en death-metallåt även om du normalt inte lyssnar till det.

Åter till låten....
Bra att bas ska till. Snälla låt mej få veta vad powerballadpercussion är  :lol: :lol: extra hårda congas eller vad? :blink:

// W

Emulator:
jag måste nog hålla med om att man ju kan skriva sina intryck om låtar i helt fel genre....jag gör det jämt. Äger nog ingen singer/songwriterskiva ens!

Ja jo. låten. Två saker sticker ut efter den har snurrat ett bra tag. Melodin på gitarr minns man, och refrängen. men versen....är intetsägande. inte dålig, men...inget man lägger märke till.

Kanske inte spelar nån roll iof.....men reffen e kalas :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion