Forum > Demolåtar

These Memories

<< < (2/4) > >>

lonewind:

--- Citat från: mahan skrivet 12.04.2007, 23:08:09 ---O jees!
En riktig godbit dethär. Intressant "östeländsk" feeling på intron och gitarrknäppandet, laik it!
Ja vete fan lonewind, men tycker att allt du rör vid blir guld :) Sagt det många gånger förut, men den rösten är så personlig kännspak och härlig.

Så för mig är fortfarande kombinationen The Man and His Guitar det som tilltalar, men bygg på hursomhelst för denna låt har potential :)

h.  Johan

--- Slut citat ---

Tror tyvärr inte allt jag rör vid blir guld. Då skulle jag nog ha dyrare skor och mina sambo större kanoner :D

lonewind:

--- Citat från: drloop skrivet 13.04.2007, 00:59:28 ---Jag gillar helt klart gamla versen bättre.
Du får nog ta denna versen och göra en ny refräng till den  :D

Jag tror på käsnlan man får först. Inte tänka så mycket...

--- Slut citat ---

Jo, fast min första känsla var att jag måste ha en annan vers....

Jag får se vad det blir.... får laborera lite till

lonewind:

--- Citat från: drloop skrivet 13.04.2007, 01:07:09 ---Det var din första käsnla efter att du spelat in eller?
Eller kändes versen fel redan när du satte den . . .

Om du byter vers så får du allt får göra en version till mig med första versvarianten.

--- Citat från: lonewind skrivet 13.04.2007, 01:03:52 ---
--- Citat från: drloop skrivet 13.04.2007, 00:59:28 ---Jag gillar helt klart gamla versen bättre.
Du får nog ta denna versen och göra en ny refräng till den  :D

Jag tror på käsnlan man får först. Inte tänka så mycket...

--- Slut citat ---

Jo, fast min första känsla var att jag måste ha en annan vers....

Jag får se vad det blir.... får laborera lite till

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Faktiskt så kändes det inte rätt redan när jag satt och skrev. Men jag hade inget annat och tänkte att det var värt att prova.

Om du tar första demon och gör två kopior som du klistrar ihop så har du nästan fått en hel låt ;)

SvartSaft:
Oj! Vad vackert du sjunger!

Gillar den här låtsen skarpt, men jag har svårt att bestämma mej vilken av versionerna jag gillar mest.
Tror faktiskt jag lutar åt den första - fast det beror nog på att jag hörde den först. Den sätter sej liksom i skallen direkt, och det är väl precis vad en hit-låt ska göra? :-)

Den här låten vill jag höra på radion!

SYNTH:
Helt klart i mitt tycke gillar These Memories och dina andra godbitar går inte av för små hackor tummen upp! :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion