Forum > Demolåtar

These Memories

(1/4) > >>

lonewind:
LÅTNAMN: These Memories
ARTIST/GRUPP: Chris Michols
GENRE: singer/songwriter
KOMPOSITÖR: Chris
PRODUCENT: Chris
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Jag vet inte, jag kanske har slaktat den nu?  :wacko:

These Memories

lonewind:
Ingen???

Då svara jag själv då  :rolleyes:

Hej lonewind. Snyggt intro, känns "hårt" på ett skönt sätt. Du sätter väl sången bättre sen för det här låter verkligen sådär?

Refrängen är rätt ok också men det känns lite som att du tagit två olika låtar och slagit ihop. Som att refrängen och versen inte hör ihop riktigt. Kanske ska du fundera på att plocka isär dem och göra två låtar av dem istället?

Lycka till

/
Din Nemesis

DåligtGehör:
Har jag inte hört den här förut? Är den en ny version?

Versen; skulle jag vilja att den sjöngs mjukare. Hitta ett annat uttryck som bättre stämmer med refrängen. Det blir väl mycket (inte helkul) powerballad med bra refräng.

lonewind:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 12.04.2007, 15:42:54 ---Har jag inte hört den här förut? Är den en ny version?

--- Slut citat ---

Jovisst har du hört den förut. Refrängen alltså. Hade en tråd med den här för någon dag sedan och fråga om det var något att ha. Då var det med en helt annan vers.
Och nu har jag gjort en ny vers....

Du har rätt, om den här versen ska göras ska den sjungas mjukare.

Just nu känner jag lite pannkaka av alltihop. Får se vad jag gör...

mahan:
O jees!
En riktig godbit dethär. Intressant "östeländsk" feeling på intron och gitarrknäppandet, laik it!
Ja vete fan lonewind, men tycker att allt du rör vid blir guld :) Sagt det många gånger förut, men den rösten är så personlig kännspak och härlig.

Så för mig är fortfarande kombinationen The Man and His Guitar det som tilltalar, men bygg på hursomhelst för denna låt har potential :)

h.  Johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion