Forum > Färdiga produktioner
Mr Flinta - Sleeplessness
flintan:
Tack!
Eftersom:
--- Citat från: flintan skrivet 04.01.2009, 06:11:12 ---Jag är en sån som aldrig blir färdig med något..
--- Slut citat ---
..så har jag gjort en ny mix med nyinspelade stråkar bl.a. Men glömde ta med den hem..har inget internet på studiodatorn.
Rattlesnake:
Dagens överraskning, gör du sån här musik? :wub:
Jag smälter direkt, popdiggare som man är... :P Det här är Kinks när de var som bäst 66-68 omstöpt i modern tappning. Yllet har en konkurrent!!
Trumpeterna är ju bara underbara, gör mycket för låtens känsla.
Svårt att hålla sig objektiv, men jag försöker...
Jag tycker första mixen är bäst, då den andra börjar låta lite sönderlimiterad. Virveln låter dov, hade nog velat ha en tunnare, mer urgröpt. Basen känns lite osäker, finns ett par småmissar som jag reagerar på. Superbra i övrigt. :)
Åsa:
:wub: riktigt skön låt detta! Lyssnat två varv nu, bara hänger med liksom. Har inget att gnälla på, låter klart tycker jag!
Ett varv till... :D
flintan:
Tack! Kinks 66-68 är ingen dålig referens.. :wub:
Ska ta en extra koll på basen om det är något som går att fixa enkelt. Gitarren och trummorna är lite såsiga på sina ställen också. Men det får gå som det är. Försöka spela bättre nästa gång..
Gjorde en ny mix igår. Men nu när jag lyssnar igen hör jag några tabbar. Bl.a. blev gitarren under mellanspelet efter första refrängen alldeles för hög. Men jag lägger upp den ändå, det är några andra ändringar med mer stråkar under verserna och inget blås på första ref. Vad tycks om den iden?
Eddi:
--- Citat från: cykeln skrivet 08.01.2009, 09:30:05 ---Riktigt nice
fin happy-go-lucky-melodi
sången låter solklar
och blåset förgyller
Bra ljud på allt
Ballt!
--- Slut citat ---
Medhåll
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex