Forum > Färdiga produktioner

Mr Flinta - Sleeplessness

(1/6) > >>

flintan:
LÅTNAMN: Sleeplessness
ARTIST/GRUPP: The Great Wheel
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 2:46
KOMPOSITÖR: Jag
PRODUCENT: Jag
EV. MEDVERKANDE: Mats Looström - stämsång, Adam Färnlöf - trumpet, Yrjö Ylijoki - trummor, Edit Westberg - klarinett, Jag på övriga instrument.
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

En inspelning som legat alldeles för länge och väntat på slutmix.. Visste inte om jag skulle posta här eller i halvfärdiga, men förhoppningsvis är den klar nu snart..

Hör nu att sången kanske är lite låg på refrängerna. Jag har också märkt att mina mixar ofta blir något dova så den här gången vred jag på lite extra diskant i hobbymastringsfasen..

Edit: Har gjort en ny mix med annan eq på sång och bas plus lite andra nivåer i övrigt, något hårdare limiterad också. Bättre eller sämre? Låter den gamla ligga kvar.

Edit igen: Ny mix. Nu ryker den första också..

mahan:
Tjou The Great Wheel!
Detta låter väldigt färdigt! Snuggt arrat o utfunderat material.
Störtsnygg stämsång och bra mixning, allt e i balans, åtminståne i mina öron (lurar)
Ni har säkert mera material för att få tillstånd en skiva, ni låter i mina öron alldeles väldigt färdiga!

Snyggt jobbat TGW!
Väntar att höra mer från er! :)

h.  johan

flintan:
Oj tack så mycket! Så du är uppe så här dags också.. Morgon eller kväll? :)

Jag är en sån som aldrig blir färdig med något så det känns skönt att höra att det låter färdigt.

MaxB:

--- Citat från: flintan skrivet 04.01.2009, 05:34:29 ---LÅTNAMN: Sleeplessness
ARTIST/GRUPP: The Great Wheel
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 2:46
KOMPOSITÖR: Jag
PRODUCENT: Jag
EV. MEDVERKANDE: Mats Looström - stämsång, Adam Färnlöf - trumpet, Yrjö Ylijoki - trummor, Edit Westberg - klarinett, Jag på övriga instrument.

--- Slut citat ---

http://web.comhem.se/linusandersson/sleeplessness.mp3

Skönt gäng musiker och sköna sånginsatser. Jag gillar mexikofeelingen med trumpeten och takten i låten. Jag tycker helt enkelt det låter bra. Vad är det för stråkar du använder som hörs lite mer vid 0.47?

martinm:
Låter bra och i stort sätt färdigt. Kanske går att spetsa till sången lite så att den blir tydligare. Har ibland svårt att höra en del text. Körerna låter riktigt bra.
 :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion