Forum > Färdiga produktioner
Mr Flinta - Sleeplessness
Larsson:
mycket bra framfört,tycker det sitter bra som det är
det låter som att det är en dubblet av lead-vox spåret
är det en kopia av sångtagningen som du joxxat med
eller är du bara helt otroligt tight på att dubba din egen sång
eller är det någon typ av effekt??
det låter iaf jävligt bra,vore coolt att veta hur man får till det
bra jobbat,skön låt
/Larsson
:)
asti:
Låter väldigt bra och färdigt, tycker jag! Mixen känns bra, stereobredden likaså. Fin stämsång och sång överhuvudtaget! Skön låt!
/Asti
flintan:
--- Citat från: Tokai skrivet 05.01.2009, 17:19:06 ---Skön låt :)
I mixning handlar det mindre om att höja än att mer sänka nåt har jag lärt mig. Antingen i volym och/eller i eq (som ju också är en slags volymkontroll)
Här tycker jag sången ligger ok men att basen är lite för hög. Kan vara därför sången i inte går fram riktigt. Sen kan man ju automatisera vissa spår, inte helt fel.
--- Slut citat ---
Visst är det så. Numer när jag mixar brukar det alltid resultera i lägre mastervolym desto mer jag skruvar, förut var jag alltid tvungen att kompensera på mastern för att volymen hela tiden blev starkare.. Men vill man höja övre mellanregistret i sången är det ju lättare att göra det på sångspåret än att sänka på alla andra spår.. Sen får man vara medveten om att effekten blir ungefär densamma och att andra ljud kommer bli svagare.
Jag ska göra några ändringar idag. Sänka basen en smula tror jag kan göra gott.
--- Citat från: Larsson skrivet 05.01.2009, 18:01:17 ---mycket bra framfört,tycker det sitter bra som det är
det låter som att det är en dubblet av lead-vox spåret
är det en kopia av sångtagningen som du joxxat med
eller är du bara helt otroligt tight på att dubba din egen sång
eller är det någon typ av effekt??
det låter iaf jävligt bra,vore coolt att veta hur man får till det
bra jobbat,skön låt
/Larsson
:)
--- Slut citat ---
Sången är dubbad men dubben ligger mycket lägre i volym och är helt sönderkomprimerad så den knappt hörs men ger lite krydda till huvudspåret. Sen är det lite delay som också ligger väldigt lågt. Ett annat knep är att inte skicka ut dubben till mastern utan låta den möta originalspåret i en buss med ex. delay, reverb eller lite dist på.
oceanmusic:
Happy song! :)
Gillar låten och hur den är ihopsatt. Diggar breddningen som förekommer, från hyfsat smal ljudbild till hela 180 grader. Snyggt gjort. Sången hör hemma till 100% i arret tycker jag, blåset kommer in som honung, gillar detta, väldigt mycket! :)
cykeln:
Riktigt nice
fin happy-go-lucky-melodi
sången låter solklar
och blåset förgyller
Bra ljud på allt
Ballt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida