Forum > Färdiga produktioner
Lådan - Sömnlös[Ny mix]
Lådan:
--- Citat från: MaxB skrivet 04.01.2009, 10:12:44 ---Känns upprepande och ett eko får allt att upprepa sig i högre volym med början vid en minut. Jag är nog inte van att lyssna på den här typen av musik men det låter som att ekot inte har samma hastighet som trummorna och det där ekot är totalt dominant i hela låten. Tyvärr kan inte jag ge shysst feedback, då jag inte kan den här typen av musik. Men jag uppskattar om jag tycker det jag lyssnar på är roligt men det där dominanta ekot gör inte låten rolig.
--- Slut citat ---
Okej, tack, vet nog inte själv vad det där du upplever som eko kan vara, men skall kika på det. Tack för lysningen !]
--- Citat från: mahan skrivet 04.01.2009, 06:44:10 ---Tjou Låddan!
Riktigt go gnugg du har på gång, det jag sågar på är nivån, låt den inrte sticka upp ända till dist som nu,
då tuggar den en del av dynamiksen och det är aldrig bra.
Så kolla nivåerna i mixen, annars sitter detta,
tassen gungar på under bordet och det är ett gott tecken! :D
h. johan
--- Slut citat ---
Tack!
Tycker själv att disten är rätt skönt, men det kanske är som du skriver att det är på bekostnad av dynamiken.
Skall se över detta idag o postar en ny version lite senare idag!
Lådan:
Kika i första posten för nya mixen.
MaxB:
--- Citat från: Lådan skrivet 04.01.2009, 12:47:54 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 04.01.2009, 10:12:44 ---Känns upprepande och ett eko får allt att upprepa sig i högre volym med början vid en minut. Jag är nog inte van att lyssna på den här typen av musik men det låter som att ekot inte har samma hastighet som trummorna och det där ekot är totalt dominant i hela låten. Tyvärr kan inte jag ge shysst feedback, då jag inte kan den här typen av musik. Men jag uppskattar om jag tycker det jag lyssnar på är roligt men det där dominanta ekot gör inte låten rolig.
--- Slut citat ---
Okej, tack, vet nog inte själv vad det där du upplever som eko kan vara, men skall kika på det. Tack för lysningen !]
--- Slut citat ---
Ekogrejen börjar vid 45 sekunder och är ensam efter 80 sekunder - tonerna E D C.
Det är den repetitiva grejen jag tänker på. Finns lika tydlig i nuvarande version.
Lådan:
Du hör nog något jag inte uppfattar.
Kanske är det en konst att lyssna, som jag hitils saknar!
Jag tycker det låter rätt, eller du kanske tänker på ambulansplinket som är distat?
freddy:
Jag vet vad du kan köpa, lite nya trance-bibliotek/trummor :) Känns inte som Logic-looooparna är så jäkla kul längre, du har nog växt ur dom skulle jag tro.
Annars låter det otajt bitvis, vilket jag är förundrad över, hur kan sån här musik vara otajt?
Enformigt är det med, blir väldigt tradigt. Vet inte hur du tänkt dig, kanske ska det vara så?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida