Forum > Färdiga produktioner

Lådan - Sömnlös[Ny mix]

<< < (4/4)

Lådan:

--- Citat från: MaxB skrivet 04.01.2009, 20:33:12 ---
--- Citat från: Lådan skrivet 04.01.2009, 19:26:29 ---Du hör nog något jag inte uppfattar.
Kanske är det en konst att lyssna, som jag hitils saknar!
Jag tycker det låter rätt, eller du kanske tänker på ambulansplinket  som är distat?

--- Slut citat ---

Troligen, men det sista jag associerar med, är skrikan på en ambulans - på tok för långsamt, fel ljud och fel kombination av toner. Kanske F C skulle passa bättre?

--- Slut citat ---
tack, skall prova byta.
En annan fråga jag får är hur jag byter tempo på allt så det synkar bättre. I logic alltså. Borde jue gå?
Har kvantiserat till 1/16 tror jag.

MaxB:

--- Citat från: Lådan skrivet 05.01.2009, 11:24:44 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 04.01.2009, 20:33:12 ---
--- Citat från: Lådan skrivet 04.01.2009, 19:26:29 ---Du hör nog något jag inte uppfattar.
Kanske är det en konst att lyssna, som jag hitils saknar!
Jag tycker det låter rätt, eller du kanske tänker på ambulansplinket  som är distat?

--- Slut citat ---

Troligen, men det sista jag associerar med, är skrikan på en ambulans - på tok för långsamt, fel ljud och fel kombination av toner. Kanske F C skulle passa bättre?

--- Slut citat ---
tack, skall prova byta.
En annan fråga jag får är hur jag byter tempo på allt så det synkar bättre. I logic alltså. Borde jue gå?
Har kvantiserat till 1/16 tror jag.

--- Slut citat ---

Jag har ingen aning, jag brukar spela om allt på nytt.

flabb:
Började lovande men sen kom en jobbig synth in vars ljud mina öron inte gillar, det är väl sånt där bitkrossaraktigt, sorry  :unsure:

Tappar sugen gör väl de flesta emellanåt gissar jag, men man kommer tillbaka, släpp låten ett tag och gör annat, själv får jag inspiration genom att studera teori, läsa tidningen Studio, lyssna på musik jag inte hört förut etc.
Kanske lyssna på helt annorlunda musik kan ge inspiration? eller prova lite trix man läst om osv

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion