Forum > Färdiga produktioner

Lådan - Sömnlös[Ny mix]

<< < (3/4) > >>

Lådan:
Jodå rätt trött på dem. men har ett antal samplings skivor.
Dock mest för house.
Men ingen dum idé, tänkte iofs köpa mig logic 8 studio, istället för express.
Jag är väl lite fast i tanken "detta går o dansa till nonstop" intro och otro brukar jag sakna nästan helt.
Tanken är alltså en mörk lokal med tung rök och enbart en strob som ljus.

Okej, otajtheten tror jag ligger i en synthkompet möjligen?

freddy:

--- Citat från: Lådan skrivet 04.01.2009, 20:09:01 ---Jodå rätt trött på dem. men har ett antal samplings skivor.
Dock mest för house.
Jag är väl lite fast i tanken "detta går o dansa till nonstop" intro och otro brukar jag sakna nästan helt.

--- Slut citat ---

Japp synten.

Logic bjuder på mer bredd än djup i sina samplingar/trummor, lite kul att börja med liksom, men sen behöver man nog häftigare prylar. Det innefattar fullversionen också tycker jag. 

Lådan:

--- Citat från: freddy skrivet 04.01.2009, 20:13:27 ---
--- Citat från: Lådan skrivet 04.01.2009, 20:09:01 ---Jodå rätt trött på dem. men har ett antal samplings skivor.
Dock mest för house.

--- Slut citat ---

Japp synten.

Logic bjuder på mer bredd än djup i sina samplingar/trummor, lite kul att börja med liksom, men sen behöver man nog häftigare prylar. Det innefattar fullversionen också tycker jag. 

--- Slut citat ---
Ja juste det.
Jag börjar fundera lite över om kanske studio uppdateringen även får dela plats med en eller kanske två nya AU pluggar.
Men, vet inte alls vilken / vilka syntar jag skall kika på.

freddy:

--- Citat från: Lådan skrivet 04.01.2009, 20:17:17 ---
--- Citat från: freddy skrivet 04.01.2009, 20:13:27 ---
Dock mest för house.

--- Slut citat ---

Japp synten.

--- Slut citat ---
Ja juste det.
Jag börjar fundera lite över om kanske studio uppdateringen även får dela plats med en eller kanske två nya AU pluggar.
Men, vet inte alls vilken / vilka syntar jag skall kika på.

--- Slut citat ---

Det känns som 90% kör med vengeance-samplingar inom trance/house. Tycker man känner ingen saker från det biblioteket hela tiden. Det finns en orsak till det, låter bra helt enkelt. Men sen kanske det är lite tråkigt att låta som ALLA andra :) Men det är bra feta trummor för denna genre iaf.

http://www.vengeance-sound.com/eng/indexFLASH.html

Annars kan jag tipsa om Nexus som synth, även den rätt standard.. men det går väl att vrida till det mesta om man så vill :D

MaxB:

--- Citat från: Lådan skrivet 04.01.2009, 19:26:29 ---Du hör nog något jag inte uppfattar.
Kanske är det en konst att lyssna, som jag hitils saknar!
Jag tycker det låter rätt, eller du kanske tänker på ambulansplinket  som är distat?

--- Slut citat ---

Troligen, men det sista jag associerar med, är skrikan på en ambulans - på tok för långsamt, fel ljud och fel kombination av toner. Kanske F C skulle passa bättre?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion