Forum > Färdiga produktioner

Lådan - Sömnlös[Ny mix]

(1/4) > >>

Lådan:
LÅTNAMN: Sömnlös
ARTIST/GRUPP: Lådan (ThomasJ)
GENRE: Elektroniskt
LÅTLÄNGD:ca 3 min
KOMPOSITÖR:ThomasJ
PRODUCENT:ThomasJ
INSPELNINGSÅR:09
FORMAT: mp3

ny version: http://thomasj.se/somnlosmix2.mp3

Fidden:
Schysst låtidé, men nivåerna känns lite fel. Den där dominanta synten i början (lågt mellanregister nånstans) låter för mycket, pianot för lite, och även den där noise-synthen som kommer in efter ett tag tar över precis allt utrymme.

sedan kanske idéerna tog slut efter ett tag, för det blev lite långtråkigt efter ett tag. Hade funkat som ett mellanspår på 90 sekunder, där noise-synten var introt till nästa låt.

Lådan:

--- Citat från: Fidden skrivet 03.01.2009, 16:29:43 ---Schysst låtidé, men nivåerna känns lite fel. Den där dominanta synten i början (lågt mellanregister nånstans) låter för mycket, pianot för lite, och även den där noise-synthen som kommer in efter ett tag tar över precis allt utrymme.

sedan kanske idéerna tog slut efter ett tag, för det blev lite långtråkigt efter ett tag. Hade funkat som ett mellanspår på 90 sekunder, där noise-synten var introt till nästa låt.

--- Slut citat ---
Tack.
Okej, skall draner lite på nivåerna och leka lite med pianot.
Ja, det blidde lite tröttsamt efter ett tag.
Något tips å hur jag kan få det att funka bättre helt enkelt?
Börjar komma i en svacka där allt bara käns meningslöst o inte kommer någon stans med musiken.
Har iofs gjort 3 låtar på en vecka nu så e väl rätt tom ett tag.
Bara vila o hålla sig undan kanske gör susen?

mahan:
Tjou Låddan!

Riktigt go gnugg du har på gång, det jag sågar på är nivån, låt den inrte sticka upp ända till  dist som nu,
då tuggar den en del av dynamiksen och det är aldrig bra.
Så kolla nivåerna i mixen, annars sitter detta,
tassen gungar på under bordet och det är ett gott tecken! :D

h.  johan

MaxB:
Känns upprepande och ett eko får allt att upprepa sig i högre volym med början vid en minut. Jag är nog inte van att lyssna på den här typen av musik men det låter som att ekot inte har samma hastighet som trummorna och det där ekot är totalt dominant i hela låten. Tyvärr kan inte jag ge shysst feedback, då jag inte kan den här typen av musik. Men jag uppskattar om jag tycker det jag lyssnar på är roligt men det där dominanta ekot gör inte låten rolig.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion