Forum > Färdiga produktioner
Asti - Jag kan flyga (ny version)
asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 31.12.2008, 00:03:51 ---Början påminde lite om Stairway to heaven av ledzep...
Sen kommer ´du in och en kontemplativt stämning inafaller . Man flyter med liksom.. ;)
... och man svävar också.
Bra refräng! ;)
--- Slut citat ---
Du hittade en till! :)
Den är i mitt tycke en av 70-talets absolut bästa låtar!
Jag tycker man kan förstärka rytm och stämning en hel del mha "stötvisa" stråkar.
Hade som sagt I am the walrus som inspiration när jag började med låten, men det blev något annat! :rolleyes:
Kul att du gillar refrängen!
/Asti
asti:
--- Citat från: Plinka skrivet 31.12.2008, 01:46:55 ---Skön låt med skön text som man blir varm av! Tycker om sången med lite choruskänsla och körerna jättefina! Dock dränks sången lite som redan nämnts. Fint med den vemodiga stråken på slutet. :)
--- Slut citat ---
Kul att du nämner det - jag hade faktiskt en fundering på att lägga chorus på sången, men det blev aldrig så!
Texten är kanske lite flummig, men den är i alla fall inte så dyster som det brukar bli! :) Ska förresten lägga upp den här i tråden.
Jag ska höja sången lite och försöka få lite bättre "klarhet" i mixen.
Kul att du gillar stråken! Jag har tidigare fått en del negativa kommentarer när jag haft med stråkar i någon låt, men jag tycker om det!
Tack för kommentar!
/Asti
equality:
--- Citat från: asti skrivet 30.12.2008, 18:15:08 ---Nu har jag med två elgitarrer, elpiano, elbas, cello och violin.
Är det något av dessa instrument som man speciellt ska se upp med som kan "krocka" och som borde eq:a och kanske panorera ut? Tacksam för förslag!
--- Slut citat ---
Tror du får killa nån darling där för bättre klarhet i ljudet. Kören skall vara kvar! -_- :D
asti:
--- Citat från: equality skrivet 31.12.2008, 11:09:28 ---
--- Citat från: asti skrivet 30.12.2008, 18:15:08 ---Nu har jag med två elgitarrer, elpiano, elbas, cello och violin.
Är det något av dessa instrument som man speciellt ska se upp med som kan "krocka" och som borde eq:a och kanske panorera ut? Tacksam för förslag!
--- Slut citat ---
Tror du får killa nån darling där för bättre klarhet i ljudet. Kören skall vara kvar! -_- :D
--- Slut citat ---
Då får det nog bli elpianot! Ska testa lite olika kombinationer. Slutar väl med att jag lägger på ak.gitarr och orgel i stället för att plocka bort! :D
freddy:
Inte illa Asti! Jag gillar denna, visst får man vibbar från gammal förlegad musik såsom beatles, MEN det är långt ifrån någon ripoff tycker jag, det låter minst lika mycket Asti!
Håller med om att det behövs lite klarhet i mixen, men annars tycker jag nog att detta håller. Snyggt jobbat och bra låt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida