Forum > Färdiga produktioner

Asti - Jag kan flyga (ny version)

(1/17) > >>

asti:
Kul att experimentera lite med elgitarrer ibland! :) Är det överarrangerat? Ska kören i sticket bort? Är reverbet på sången lagom?

Har höjt nivån på sången, eq:at lite här och där, försökt få bort det "vassa" i gitarrerna, minskat reverbet på sång och kör, samt inte gjort compress på slutmixen!
Bättre - sämre?

LÅTNAMN: Jag kan flyga
ARTIST: Asti
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 3:52
KOMPOSITÖR: Asti
PRODUCENT: Asti
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

TEXT:         

Jag kan flyga

Jag lyfter blicken - utan att tveka
        tar jag steget ut i rymden
        Det är för sent nu - jag kan inte neka
        Det blåser och jag fryser nu

Åh jag flyter, jag flyter ovanpå
        Åh jag svävar, jag svävar i det blå
        För jag kan flyga, jag kan flyga

Jag rycker till och det sliter i kroppen
        medtagen och svårt att andas
        När jag tar ut mig till sista droppen
        ser jag hur det öppnar sig

Åh jag flyter............

Så många gånger - jag har slutat räkna
        gav jag upp i sista stunden
        Men nu är såren slutligen läkta
        och ingenting är omöjligt

Åh jag flyter............

equality:
Låter bra! Snygg melodi som inger lite Harrison-vibbar med stark refräng och ett tjusigt stick. Trumkompet sitter som handsken med passande fills. Mixen är för mycket komprimerad och mycket som trängs i nedre mellanregistret (körer, cello, hög bas). Pröva separera med equalizer eller kanske plocka bort något. Annars riktigt bra!

asti:

--- Citat från: equality skrivet 29.12.2008, 23:15:52 ---Låter bra! Snygg melodi som inger lite Harrison-vibbar med stark refräng och ett tjusigt stick. Trumkompet sitter som handsken med passande fills. Mixen är för mycket komprimerad och mycket som trängs i nedre mellanregistret (körer, cello, hög bas). Pröva separera med equalizer eller kanske plocka bort något. Annars riktigt bra!

--- Slut citat ---
Harrison-vibbar - inte Affe? :D När du säger att mixen är för mycket komprimerad, menar du hoptryckt i stereobilden eller för mycket "compressed"? Ska testa att eq:a lite, ev ta bort violinen!
Tror också jag ska sänka basen lite även om den är viktig för "trycket". Tack för tipsen!
/Asti

equality:
Affe goes Abbey Road   :D
Jag menar för lite dynamik, "too compressed" som alla(?) cd:ar är idag.

Eddi:
Om du menar violinen i slutet så låt den vara kvar. Håller med EQ att mixen är för komprimerad alternativt för höga outputs helt enkelt, gitarrerna låter väldigt vassa. Skön låt och kan mycket väl förstå hänvisningarna till Harrison - det finns där.

Måste nog lyssna några fler gånger för att tycka till på hela låten.
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion