Forum > Färdiga produktioner
Asti - Jag kan flyga (ny version)
Åsa:
Hej hej Asti! Det här var kul att höra, gillade verkligen den här låten! Den fann sig direkt liksom.
Håller med om att en del bråkar med varandra i ljudbilden men låten och sången är kanonbra!
Den här landar bland dom bästa låtar jag hört från dig :)
asti:
--- Citat från: Eko skrivet 30.12.2008, 00:02:28 ---Om du menar violinen i slutet så låt den vara kvar. Håller med EQ att mixen är för komprimerad alternativt för höga outputs helt enkelt, gitarrerna låter väldigt vassa. Skön låt och kan mycket väl förstå hänvisningarna till Harrison - det finns där.
Måste nog lyssna några fler gånger för att tycka till på hela låten.
Eko
--- Slut citat ---
Det kanske är som du säger - för höga outputs! Jag har inte använt kompressor mer än vanligt, dvs enbart på slutmixen! Kanske räcker med att sänka utsignalen? Ska testa! Tack för tipset!
/Asti
asti:
--- Citat från: Åsa skrivet 30.12.2008, 00:38:31 ---Hej hej Asti! Det här var kul att höra, gillade verkligen den här låten! Den fann sig direkt liksom.
Håller med om att en del bråkar med varandra i ljudbilden men låten och sången är kanonbra!
Den här landar bland dom bästa låtar jag hört från dig :)
--- Slut citat ---
Kul att du gillar låten! :)
asti:
--- Citat från: equality skrivet 29.12.2008, 23:31:55 ---Affe goes Abbey Road :D
Jag menar för lite dynamik, "too compressed" som alla(?) cd:ar är idag.
--- Slut citat ---
Är lite konfunderad för jag har gjort på samma sätt som jag brukar - enbart komprimering på slutmixen för att få upp volymen lite! Men jag ska göra om mixen och se om det går att få lite mer dynamik!
/Asti
karl:
Introt en ripoff på Dear Prudence...vågat att gå i klinch med stim :unsure: :rolleyes: mycket Beatles det här (fast på svenska)
skönt sound du fått till....
Allt gott / karl
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida