Forum > Färdiga produktioner

Asti - Jag kan flyga (ny version)

<< < (3/17) > >>

asti:

--- Citat från: karl skrivet 30.12.2008, 09:44:48 ---Introt en ripoff på Dear Prudence...vågat att gå i klinch med stim  :unsure: :rolleyes: mycket Beatles det här (fast på svenska)
skönt sound du fått till....
Allt gott / karl

--- Slut citat ---
Nej, där är du snett ute! Dear Prudence-introt utgår från ett dur-ackord, t.ex D med nergången D-C-H-A# och sedan börjar om på D, medan jag kör E-moll och nergången E-Diss-D-Ciss och fortsätter med C osv! En oerhörd skillnad!   :D  Däremot påminner det kanske för mycket harmonimässigt (när du nämner Beatles) om While my guitar.....  :)
/Asti

equality:

--- Citat från: asti skrivet 30.12.2008, 10:30:21 ---Däremot påminner det kanske för mycket harmonimässigt (när du nämner Beatles) om While my guitar.....  :)
/Asti

--- Slut citat ---

Var nog den jag tänkte på eller en snabb Michelle?  :rolleyes:

cykeln:
Bra låt , bra spelat, bra tryck
men den dränks tyvärr i lite för mycket ljud - det kanske har med det som redan skrivits - kompression, för höga outputs, för mycket i samma register? Kan förstås bero på min lyssning.
I alla fall - pga detta så går inte sången fram som den förtjänar.
Har tyvärr för dåliga kunskaper för att kunna rådge om botemedel

Kul att höra dig på detta sätt - grundtonen finns kvar (man känner igen dig) men med mer kraft
Om man ska jämföra med något så tänker jag Affes Bläckfisken och Beatles Michelle

asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 30.12.2008, 13:12:20 ---Bra låt , bra spelat, bra tryck
men den dränks tyvärr i lite för mycket ljud - det kanske har med det som redan skrivits - kompression, för höga outputs, för mycket i samma register? Kan förstås bero på min lyssning.
I alla fall - pga detta så går inte sången fram som den förtjänar.
Har tyvärr för dåliga kunskaper för att kunna rådge om botemedel

Kul att höra dig på detta sätt - grundtonen finns kvar (man känner igen dig) men med mer kraft
Om man ska jämföra med något så tänker jag Affes Bläckfisken och Beatles Michelle

--- Slut citat ---
Det var inga dåliga jämförelser! :wub:
Ska kolla över mixen och se om jag kan fixa till det! Hade ambitionen att få till något i stil med I am the walrus, men det är inte lätt.... :) Tack för dina synpunkter!
/Asti

equality:

--- Citat från: asti skrivet 30.12.2008, 08:17:16 ---Är lite konfunderad för jag har gjort på samma sätt som jag brukar - enbart komprimering på slutmixen för att få upp volymen lite! Men jag ska göra om mixen och se om det går att få lite mer dynamik!
/Asti

--- Slut citat ---

Hmm, jag kanske lurar mig av det jämntjocka i övre basområdet och att din röst brukar ligga närmre i mixen. Hur som helst skön låt som är väl värd att fila på ytterligare. Sticket är helläckert.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion