Forum > Färdiga produktioner

equality - Gnoljazz

<< < (6/9) > >>

equality:
ynot: OK. Mest bagatellgrej denna. Roligare att spela in än att lyssna på. Det är ju loopar också! Thnx for listening.
freddy: Knorrhanen är min bäste kompis.  :P Försökt mjuka upp pianot ytterligare. Kommer nog inte längre nu. Skulle kanske förlängas och hittas på andra mosaikbreak mellan ledmotivet samt ett blåssolo (sordinerad trumpet eller sax kanske). Men det får vara nu. Kul att det uppskattas.
Wernis: Kanske förstasticket som är lite mer nordiskt folk och för tankarna till JJ? Sordinerad trument... uj, uj! Har ingen sån. Har du? Kul att det gillas, tack!
Rattlesnake: Du har säkert rätt om taktarterna. Jag har ingen aning....  Tråcklat lite till med pianoljudet och flyttat lite midinoter... Bra med handfasta råd! Thanks Rattlet!
asti:  En del treklanger är nog borta nu. Det lugnare andrasticket skulle bryta av ordentligt därav bordunbasen.  Tack igen!
91:an: Jättkul att det svänger. Var liksom tanken. Grunden för visparna var en midi-fil som jag klippte och drog lite i. Long time no hear 91:ans musik.  :( Nåt nytt på G?  :rolleyes:
stajo: Kul att du lyssnade flera gånger. Visst lite för midigt "perfekt" är det. Försökt att levadndegöra't ytterligare. Fan tro't att det lyckades! Thnx Staffan.
Larsson: I mitt nästa liv har jag bestämt att jag skall bli bassist, gitarrist och pianist och trummis ungefär i den ordningen.  -_- :D Svårt med midi-instrument i förgrunden, absolut! Jag får börja spara till den där 250 GB-flygeln...  :rolleyes: Kul att du hör ett gung och sväng här iaf, det var det viktigaste för mig. Tusen tack Larsson!

Trixat lite ytterligare om nån mot förmodan skulle orka en vända till...  :rolleyes: ;)

martinm:
Låter riktigt skönt och Jan Johansson-inslagen finns där som sagt.
Vill gärna ha in ett parti med sång. Nåt åt Monica Zetterlund-hållet.
 :P

mahan:
Tjou EQ!
Brukar tända direkt på denna typs lössläppta jazzgreijer, men detta låter lite mycket "maskin", lite väl tajt programmerat.
Denna genre tycker jag ska var "lössläppt" och relaxed, och det saknar jag i denna version.
På nåt sätt saknas det "själ" i detta, förstå mig inte fel nu, vet ju att detta har krävt en massa jobb men ... tror nog att du förstår :)
Du kallar låten för Gnoljazz och jag tror att det är just "gnolet" som saknas för att ge detta alster den "själ" den behöver.
Vet ju att du kan både sjunga och gnola, så ge denna en chans till och skänk den din röst! :)

h.  johan

equality:
martinm: Ja, kan säkert utvecklas men inte. Thnx.
mahan: Själen har lagts åt sidan i min musik numera. När det finns en kvantiseringsknapp är det ju bar å tryck.  :P
Förstår hur du menar och det är säkert sönderkvantiserat. Ganska fascinerande ändå att jag för några år sedan hade det rakt motsatta problemet:
Jag fick det aldrig tillräckligt tajt helt enkelt... Gnolet fanns iaf med från början. Släpper denna nu. Thnx Mahan!

djonas:
Nice som fan. Sitter här med guran och lirar med. :D
// djonas

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion