Forum > Färdiga produktioner
equality - Gnoljazz
asti:
Ja, nu låter det mycket bättre! En idé - du skulle inte kunna ha piano-temat med "enkla" toner ibland i st f "treklangen"? Det kanske skulle ge lite mer variation?
I sticket kanske basen kunde "hitta på" lite mer än de långa, utdragna anslagen? Tycker det svänger bra nu och instrumentljuden är riktigt bra! Skönt! B)
91:an:
Har lyssnat på flera versioner och det är svårt att peka på vilken som är bäst. Det fina är ju att du lyckats få fram jazzsvänget så pass bra via midi. Jag visste inte att Battery 3 hade vispar trots att jag äger programmet :o Har alltid kört med Roland R8 plus brush-expansioncard. Vispliret låter riktigt bra, har du lirat på känn på tangenterna eller finns det färdiga midifiler?
Rattlesnake:
--- Citat från: equality skrivet 19.12.2008, 23:35:32 ---Bytte ut den cleana flygeln till ytterligare en och hoppas att den låter bäst(?). Polska och Mazurka vet jag inget om. Är det 6/8?
--- Slut citat ---
Jag tycker nog att den senaste flygeln är för mjuk i anslagen, de hörs inget ljud från klubborna. Jag tycker ett piano låter som bäst när man smeker tonerna, som sämst när de hamras a la Robert Wells. Jan Johansson tror jag spelar så lös som det går stundom, och bryter av med starkare toner i vissa ackord. Kanske testa att sänka velocityn på alla toner med x% och höja volymen?
Polska och Mazurka är väl nära släkt, samma 3/4-takt med betoning på 1:an och 3:an, men den senare har en speciell slutknorr på varje versrad, som i "Herr Gurka"! David vet säkert mera!
stajo:
tjena
jo namnet stämmer bra tycker jag nog.
gillar basen och trummorna men pianot tycker jag spelas lite "hoppigt" och för kliniskt perfekt liksom. Håller med ynot om att det blir lite loopigt, för att överdriva blir det som skivan hakade upp sig lite. Låter väldigt negg det här men den är ändå tillräckligt intressant för att göra så jag lyssnar flera gånger...
alltid kul att lyssna, gott
Larsson:
skönt sväng,hade detta vart min låt hade jag dolt bristerna hos de (midiga) instrumenten
bakom något levande instrument som satte de andra lite i bakgrunden
tlx nylon strängad eller en jazzig elgitarr.
skönt med det första sticket, lite mjukare spel där
jag börjar tro att det finns en pianist i botten av ditt musicerande
det är flera grejjor jag hört med dig nu, då jag tänkt på det
det gungar skönt iaf, lite mjukare ljud så skulle jag vara nöjd iaf!
hare gott
/Larsson
:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida