Forum > Färdiga produktioner

equality - Gnoljazz

(1/9) > >>

equality:
LÅTNAMN: Gnoljazz
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: folkjazz
LÅTLÄNGD: 1:30
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: nej
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Latjade ihop något på pianotoch försökte leka jazz-trio.. Tänkte först gnola på något fokligt men det blev inte så men därav namnet. Kanske för löst sammanhållen komposition. Hursomhelst så här blev det. För tjatigt trots 1½ minut bara?   

ny version 081221

cykeln:
Snyggt, lekfullt i mina öron, så här en bit in i arbetsmorgonen.
Finfina vispar och kontrabas.
Det lite episodiska över kompositionen gör att den skulle kunna vara ett sountrack till filmsekvenser, men den står för sig själv
Det är en hel del Jan Johansson i pianot
Kul!

asti:
Du prövar visst också lite nya vägar! Tror det är nödvändigt för att utvecklas.
Skön jazzlåt med fina instrumentala insatser! Precis som föregående tycker jag det finns en hel del Jan Johansson-vibbar i harmonier och spel, och det är ju inte illa! Ibland tycker jag tonerna blir aningen korta - kunde klinga ut lite längre eller kanske vila lite på vissa toner...?
Nästa låt blir väl en jazzvisa? :)

oceanmusic:
Hmm, ja. Jag är på ett fantastiskt sågarhumör och har så varit ett tag. Idén är kalasbra MEN:
Pianot är på tok för torrt, ingen klang i tonerna alls. Början låter som det är en loop, återkommer även mot slutet. Instrumenten spelar på, men för mycket för sig själv bitvis. Basen ligger en oktav för högt tycker jag.

Mitt tips är att dra ner tempot på låten rätt igenom, låt pianot lugna ner sig lite och framförallt undvik dessa klippta toner som finns där genomgående nu. Lägg en jazzgura som lirar temat istället. Breaket är snyggt men blir lite väl överraskande, bygg upp något som leder till det nog så snygga breaket istället.

Vet inte om det är bristen på ljus men just nu är det bara svart i öronen...  ;)

Dividend:
Försöker själv börja göra små jazzprylar, men det låter som faaaaen än så länge :D

Men detta har potential, detta utkast. Tjatigt? Nja, kanske nåt repetitiv fras som kunde bytas ut mot nåt annat. 1 av 4 beats s a s...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion