Forum > Färdiga produktioner

equality - Gnoljazz

<< < (2/9) > >>

MaxB:
Du har gjort ett snällt stycke gnoljazz - för det är precis vad det är.
Trummorna låter bra - Vad använder du?
Basen låter dundrande riktigt analog - Vad använder du?

Jag önskar att pianoslingan i början skulle vara mer "icke upprepande".
Det hörs vid brejket 15 sekunder in, att det inte är en trio som spelar, där saknas gunget som en trio kan åstadkomma tillsammans.

För varje gång jag lyssnar på stycket blir det mer och mer trivsel.  :rolleyes:

orjankarlsson:
Rätt så skön, kanske pianot skulle vara lite mindre "stiff". Men mycket skönt.  :wub:

equality:
Lyssnat på den konstruktiva kritiken och försökt få pianot mer levande. Den versionen finns högst. Tack och återkommer med bättre svar.

Rattlesnake:
Intressant melodi och taktart, någon slags polska eller möjligen mazurka? Trummorna låter så härligt äkta, basen likaså, så pianot sticker verkligen ut i sin onaturlighet vad gäller själva ljudet. Ett fetare grundljud borde det vara, inte en superclean flygel utan gärna ett hederligt gammalt piano med lite dissonanser och ambiens. Men spelet är så skönt lekfullt, verkligen ...  nice. :wub:

Och medans jag skriver hinner du byta ut pianot/flygeln! Lite annorlunda spel hör jag, klart till det bättre, men ljudet låter lika.

equality:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 18.12.2008, 19:37:00 ---Ett fetare grundljud borde det vara, inte en superclean flygel utan gärna ett hederligt gammalt piano med lite dissonanser och ambiens.
--- Slut citat ---

Så här?  :unsure:

http://www.box.net/shared/aboh6m3r8y

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion