Forum > Färdiga produktioner

Eko - Who Flood The World

<< < (3/9) > >>

Eddi:

--- Citat från: equality skrivet 06.12.2008, 17:39:46 ---Skön psykodelia. Gitarrsoundet och solot gillas skarpt. Vad är det för grejor?

--- Slut citat ---
Tänket är Genesis 1975 gitarr Jedson (Les Paul) ljudet något jag hittade i min Line6 TonePort UX2 ett ljud som jag dessvärre inte återfunnit sedan dess - dålig på att föra anteckningar tyvärr.  Tack för input EQ :D
Eko

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 06.12.2008, 20:12:18 ---
--- Citat från: Tokai skrivet 06.12.2008, 16:43:06 ---En sorts blandning mellan Tomorrow never knows (Beatles) och nåt Joy Division kunde ha gjort. Framför allt sången låter rätt lik sångaren, Ian. Tycker det låter som om du sjunger Who fucked the world, vilket jag hade tyckt varit en perfekt titel. Vem översvämmade världen - är det nåt bibliskt, alltså det här med Noak?
Det är lite rörigt allting, men intressant. Kan bli nåt
 / Staffan

--- Slut citat ---

Nytolkning Tokai!
Det kan vara fled jag hör - eller så hör jag samma sak som du.
Nu är det lördag, jahaja... trött e man och klockan e inte åtta än...

--- Slut citat ---
Kan man säga så Who Fled The World? Tja kanske måste kollas. Tack för input MaxB
Eko

mahan:
Tjou EKO!
Du vet att........

trummorna inte låter "naturalle", men själva låten diggas,
Åter en gång diggas din sång, vet ju inte på riktigt "who flooded The World"!
Så trummspelet låter inte speciellt övertygande men resten har en väldigt strongt!

Återkommer efter senare lyssning!

h.  johan

Eddi:
Nu orkarjag inte vänta längre Johan :blink:

Nä skoja bara - har fixat till med lite mer sång och lite ljud o.s.v.

Hoppas nån orkar kommentera den här långköraren.

Eko

Harmonica mike:
Tjenare.

Mjiohojo  :)

Det är väl tänkt att jag skall såga här men näe Eko,jag tycker detta funkar bra.Rätt skön låt igen,snyggt lirat och mixen sitter.Trummorna är väl ingen höjdare i sitt statiska "tänk"men jag är lika usel på trum/lir/programmering som en enarmad och halv blind trummis så jag skall inte uttala mig om det  :)

Starkt jobbat får jag säga då,igen!

Jag drar en lyssning under morgondagen i monitorerna,kan hända att jag återkommer  :D

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion