Forum > Demolåtar

Kan det här vara något

<< < (3/5) > >>

DåligtGehör:
De första fraserna på versen är inte så tokiga. En tanke kunde vara att vara lite mer stilla och dröjande i dem. T.ex. låta en cello svara innan man går vidare med nästa fras (skippa gitarrkomp där?). Alternativt köra frasen två ggr med lien variation på melodin och/eller röst etc. Inte varja fras i versen kanske bara de 2-4 först. Ja en idé bara.

lonewind:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 10.04.2007, 01:40:04 ---De första fraserna på versen är inte så tokiga. En tanke kunde vara att vara lite mer stilla och dröjande i dem. T.ex. låta en cello svara innan man går vidare med nästa fras (skippa gitarrkomp där?). Alternativt köra frasen två ggr med lien variation på melodin och/eller röst etc. Inte varja fras i versen kanske bara de 2-4 först. Ja en idé bara.

--- Slut citat ---

Hej!

Ja, det är faktiskt inte alls någon dum idé du kommer med. Ska prova lite olika få se vad som blir bra

mahan:
Well done Chris!

The Man and his guitar :). Visserligen kan man lägga till en massa detaljer med med ett bredar arret, djupa stråkar, dova blåsare, men för mig funkar kombinationen med du o gitarren bäst. Håll stämmorna, dom sitter. Gör en plain version först innan du kryddar till det, ok :)

h.  Johan

lonewind:

--- Citat från: mahan skrivet 10.04.2007, 23:29:03 ---Well done Chris!

The Man and his guitar :). Visserligen kan man lägga till en massa detaljer med med ett bredar arret, djupa stråkar, dova blåsare, men för mig funkar kombinationen med du o gitarren bäst. Håll stämmorna, dom sitter. Gör en plain version först innan du kryddar till det, ok :)

h.  Johan

--- Slut citat ---

Hallå där... sitter faktiskt just nu och pillar in en helt ny vers. Det kommer nog inte låta så bra eftersom jag lagt in den till den gamla refrängen så det blir rätt tydliga klipp. Men det är ju bara en demo för att jag ska om det funkar som låtidé.

Få se om jag kan slänga upp ett klipp om ett litet tag

lonewind:
Fasen.... det blev ordentligt mycket korv utav alltihopa.... Jag måste nog ta en paus och tänka över mitt liv  <_<

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion