Forum > Demolåtar

Kan det här vara något

(1/5) > >>

lonewind:
LÅTNAMN: These Memories
ARTIST/GRUPP: Chris Michols
GENRE: singer/songwriter
KOMPOSITÖR: Chris
PRODUCENT: Chris
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Gjorde en demo på en liten idé jag kom på. Som vanligt har jag svårt att avgöra om den är bra eller anus.

Bry er inte om ljud eller så, det är bara snabbinspelat för idén. Jag har också använt melodyne för att experimentera med melodin. Ett bra verktyg för det ändamålet men det låter skit.

Så min senaste idé bra eller anus?

These Memories.mp3

Emulator:
hopes and dreams, när du går neråt blir favvis.

Bra refräng. lite tradig7standard vers känner jag spontant. Kanske lite mer upp/ner i versen på sången för dynamikens skull.

lyssnar var 8 typ nu. nu sitter den bra iof..men första intrycket är lite main . fast bra.

kommer bli bra. refrängen är värd guld!

lonewind:

--- Citat från: Emulator skrivet 10.04.2007, 00:35:19 ---hopes and dreams, när du går neråt blir favvis.

Bra refräng. lite tradig7standard vers känner jag spontant. Kanske lite mer upp/ner i versen på sången för dynamikens skull.

lyssnar var 8 typ nu. nu sitter den bra iof..men första intrycket är lite main . fast bra.

kommer bli bra. refrängen är värd guld!

--- Slut citat ---

Åh, fasen vad nice. Då kanske det är värt att jobba vidare på den här.
Lite main är precis vad jag kände men tänkte att det nog inte bara är dåligt alltid.
Du har helt rätt i tror jag att det kanske ska till några fler toner i versen.

Tusen tack för feedbacken!

kaffe:
Håller med föregående talare, versen känns väldigt mycket transportsträcka till en väldigt bra refräng. Kanske ett lite annorlunda arr på versen kan göra susen? Den funkar ändå i sammanhanget, men det blir inte så spännande tycker jag. Refrängen var klockren. Grymt bra.

lonewind:

--- Citat från: kaffe skrivet 10.04.2007, 00:40:59 ---Håller med föregående talare, versen känns väldigt mycket transportsträcka till en väldigt bra refräng. Kanske ett lite annorlunda arr på versen kan göra susen? Den funkar ändå i sammanhanget, men det blir inte så spännande tycker jag. Refrängen var klockren. Grymt bra.

--- Slut citat ---

Hej!

Dig har jag nog inte sett förut. Kul att råkas.

Jag håller nog med dig och emulator om versen och den blir det första som åker tillbaks till ritbordet.

Grymt kul att höra att du tycker refrängen är såpass bra. Tusen tack!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion