Forum > Demolåtar
Kan det här vara något
lonewind:
Funderar på om inte en refräng som går i dur istället skulle få den här låten att bli mindre tung... tycker det låter lite Niklas Strömstedt om den nu och det är inte riktigt mitt mål...
lonewind:
--- Citat från: drloop skrivet 10.04.2007, 01:01:25 ---Man måste transporteras till refrängen ibland...
Gillar din röst.
Fin refräng, kan höra ett finstämt arr redan.
--- Slut citat ---
Fint, tack.
Det kommer nog inte bli något större arrangemang till den här låten då jag bara gör musik med helt akustiska instrumt. Kunde iofs ha riktiga stråkar med, skulle vara grymt, men jag känner inga riktiga stråkar...
lonewind:
--- Citat från: drloop skrivet 10.04.2007, 01:04:29 ---Nej, ändra inte refrängen.
--- Citat från: lonewind skrivet 10.04.2007, 00:59:56 ---Funderar på om inte en refräng som går i dur istället skulle få den här låten att bli mindre tung... tycker det låter lite Niklas Strömstedt om den nu och det är inte riktigt mitt mål...
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Självklart inte.... det är jag som skriver som en klåpare. Jag menade förstås att jag funderade på en VERS i dur och inget annat
lonewind:
--- Citat från: drloop skrivet 10.04.2007, 01:10:32 ---Ett försiktigt spelat knarrigt Rhodes piano.
En trumpet med sordin i bryggan som leder till refrängen, en ton som ökar i intensitet.
Stråkar, mmm, ja.
:D
--- Citat från: lonewind skrivet 10.04.2007, 01:05:57 ---
--- Citat från: drloop skrivet 10.04.2007, 01:01:25 ---Man måste transporteras till refrängen ibland...
Gillar din röst.
Fin refräng, kan höra ett finstämt arr redan.
--- Slut citat ---
Fint, tack.
Det kommer nog inte bli något större arrangemang till den här låten då jag bara gör musik med helt akustiska instrumt. Kunde iofs ha riktiga stråkar med, skulle vara grymt, men jag känner inga riktiga stråkar...
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Fresta mig inte så ;)
Harmonica mike:
Absolut LW.
Bara å jobba på.Detta kan bli grymt med grabbarnas tips.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida