Forum > Demolåtar
Kan det här vara något
lonewind:
--- Citat från: drloop skrivet 10.04.2007, 23:58:14 ---Bratwurst?
--- Citat från: lonewind skrivet 10.04.2007, 23:56:58 ---Fasen.... det blev ordentligt mycket korv utav alltihopa.... Jag måste nog ta en paus och tänka över mitt liv <_<
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Tyvärr inte.... snarare skitkorv :huh:
KillwithSkill:
Ja, det har var långt ifrån anus! Låter riktigt bra. Har egentligen inga invändningar alls. Möjligtvis att sången puffar lite här å där. Och riktigt lång ner i registret. Jag hör det i min sub, "Bff". På med multibandskompressor som jobbar runt 40-50 Hz eller kanske t o m lägre än så.
MEN det här är ju bara en låtidé så det är väl inget att hänga upp sig på i det här stadiet? Men bara så att du vet! Det slår igenom ibland!
Bra låt, snygg gura, liiiite osäker sång!
lonewind:
--- Citat från: drloop skrivet 11.04.2007, 00:02:19 ---Mmm, då förstår jag, bajskorv är inge vidare.
Jag testad lite med en försiktig Rhodes igår natt. Du höll mig uppe i 2 timmar :D
Blev ganska bra, men jag tror nog jag håller med om att det skall vara gura och kanske inte för mycket pålägg.
Jag gillar verkligen den här låtidén.
--- Citat från: lonewind skrivet 10.04.2007, 23:59:48 ---
--- Citat från: drloop skrivet 10.04.2007, 23:58:14 ---Bratwurst?
--- Citat från: lonewind skrivet 10.04.2007, 23:56:58 ---Fasen.... det blev ordentligt mycket korv utav alltihopa.... Jag måste nog ta en paus och tänka över mitt liv <_<
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Tyvärr inte.... snarare skitkorv :huh:
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Ojdå... ber om ursäkt för den sena natten. Lägg inte ned för mycket energi för det finns risk att jag gör stora förändringar...
lonewind:
--- Citat från: KillwithSkill skrivet 11.04.2007, 00:21:02 ---Ja, det har var långt ifrån anus! Låter riktigt bra. Har egentligen inga invändningar alls. Möjligtvis att sången puffar lite här å där. Och riktigt lång ner i registret. Jag hör det i min sub, "Bff". På med multibandskompressor som jobbar runt 40-50 Hz eller kanske t o m lägre än så.
MEN det här är ju bara en låtidé så det är väl inget att hänga upp sig på i det här stadiet? Men bara så att du vet! Det slår igenom ibland!
Bra låt, snygg gura, liiiite osäker sång!
--- Slut citat ---
Hej vad kul att du gillar den. Du behöver inte oroa dig över puffarna då det bara en demoslask inspelning. I det här stadiet håller jag bara på att prova mig fram för att se hur jag ska lägga upp låten.
Just nu är jag väldigt inne på en annan vers. Jag kanske provar att göra en ny slaskinspelning på den imorgon. Lite sent för sång nu.
Hellpig:
Fortsätt!
(Min mest korta och koncisa kommentar någonsin!)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida