Forum > Demolåtar

Freddy - Extreme Conditions

<< < (4/7) > >>

freddy:

--- Citat från: Clemens skrivet 22.11.2008, 12:54:06 ---Absolut inte...låter ju kalas..känner igen det där med "Less is more" :) lyssnat en gång till nu..gillar verkligen denna!/ Clemens

--- Slut citat ---

Ja, precis. Man vill ju gärna addera för att få någon maffighet eller något, men sen kanske det stör istället. Det är svårt :) Kul att den har fastnat lite :D

david.roennlund:
Orkade inte skriva igår :D

Gillar denna låt skarpt, men hade faktiskt inte förväntat mig nått sånthära av herr lindberg.. kul :)

Tycker man blir invaggad i en trevlig suggestiv stämning, den har nog med variation för att inte bli tråkig och är nog monoton för att ge lite trans (inte trance) känsla!

Angående det där med addition av nått "maffigt".
I själva motivet ligger ju en idéen om t.ex  av feta körer och marsch trummor ?
Det skulle nog blir skitbra, men vet inte om det skule gynna låten som helhet...  men det skulle ju va kul att höra  :D

summenrat , jävligt bra jobbat freddy boy!

equality:
Schnyggt! I början är melodin skönt halvgalen, lite synd att inte det temat får komma tillbaka i andra halvan som jag iofs också gillar. Okunnig om den här typen av musik men det är som några toner i mellanregistret får dominera för mycket. Kanske går att sprida den i lljudspektrat mer. Vinjettmusik till deckarserie i TV är det första jag tänker på.    

Dividend:
Känns... vet inte.

Positivt: Bra ljudbild, väl sammansatt och bra samspel mellan syntharna.

Negativt: Lite enveten. :) Men envetna låtar försätter mig å andra sidan lätt i eftertänksam stämning.

Gillade mycket!

freddy:
david: Kul att man kan överraska lite. :D Din idé är inte dum heller. Tack och kul att du gillade!

equality: tackar, kul att det gillas. Jag är nog lite smått kär i mellanregistret tror jag, hehe. Blir ofta så. Kul att det känns deckarserie för dig, intressant :) Tack eq!

Dividend: En lite småpratade Divi :) hoppas du kom att tänka på något intressant då! ;) Tack divi

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion