Forum > Demolåtar
Freddy - Extreme Conditions
cykeln:
--- Citat från: freddy skrivet 22.11.2008, 12:31:37 ---
--- Citat från: cykeln skrivet 22.11.2008, 12:14:39 ---Det är som en vilsam elektronisk vagga
Melodier och rytmer som sömmlöst (inte sömnlöst) går in och ut - borde vara Smoothe Conditions
Alldeles på slutet blir det mer spännande - men då tar det slut
--- Slut citat ---
Tjenare cykeln, vet inte om du gillade detta. Får känslan av att du tyckte det var lite tråkigt :)
Slutet? Menar du sista temat eller precis i slutet när det bara är en pad och lite trumma?
Tack för lyssning och kommentar!
--- Slut citat ---
Tänk vad man kan vara otydlig ibland - ber om ursäkt. Nej inte tråkigt, det är väl mer att jag inte lyssnar på den typen av musik så det är lite svårt att säga något vettigt. Tycker det ger en vilsam känsla, har tydliga melodier/teman som avlöser varandra - därav den elektroniska vaggan.
Alldeles i slutet kommer det något som sticker ut och man vaknar ur vilan - bygg på, förläng detta!
Och så är det alltid kul när någon går utanför det man vanligvis gör - Bra!
Emulator:
Riktigt vangelsiskt, fast kanske mest på sista temat dock. bra vangelsiskt är det också, låter mer hemtamt än plagiat, mer inspirerat än kopierat. gillar de där små oljuden du lagt in, mycket snyggt.
Den funkar jättebra i detta sammanhang, men lite rysskörer och rammsteingitarrer och trummor som blåser folk av stolar skulle sitta som en brie-skiva på en ciabatta med salami. Lite soltorkad tomat. hungig :blink:
bra bra.
Eddi:
Det låter mest som ett expriment från din sida Freddy ett jäkligt bra expriment kan man uttrycka det som. Förfärligt bra ljudbild men kanske lite innehållslös då eftersombåde sång och tema saknas. Tycker också att jag har hittat dina ackordsvängar alltså oavsett vilken typ av låt du kör så finns de representerade - ganska kul faktiskt. Skulle gärna ställa upp på ett blindtest där.
Sammanfattning tokbra ljudbild - innehållslöst f.n. - ger mersmak inför mer expriment.
Skulle gärna vilja höra nån form av fortsättning här
Eko
Marruschkka:
Har visst glömt att kommentera denna :o ;)
Jag gillar dina ljud som du fått till, electronica..meen så härligt ;)
Kanske det skulle till nån liten sångstämma där..mot slutet..men det är verkligen starkt som det är nu oxå:P
Verkligen bra jobbat Freddy..många strängar på din lyra..you bet ;)
/Marr
Wernborg:
Jätteskön låt.
Undrar om hihat behövs? Blir liksom varken eller just nu tycker jag gällande "trumkompet".
Bra jobbat.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida