Forum > Färdiga produktioner
Plinka- Stjärnbarn
Eddi:
En i sanning mycket speciell låt som blir liksom hypnotisk efter ett tag som Kaa i djungelboken eller nåt. Krya på dig Plinka och lägg en ny första och spara på andra alá Emus förslag så blir det kanon.
Eko
Plinka:
Hej Eko! Tack för att du lyssnade o kommenterade! Ja, tydligen är det en något annorlunda visa...den kom rakt innifrån, så det är väl sån jag är... :rolleyes:
Ja, jag hoppas bli bättre om ett par dar, så jag kan jobba vidare med sångbiten! Ska i samma veva plocka bort en del av andrastämman som sagt.
Jag är ju inte så duktig på sång, men hoppas kunna få det något bättre än så här i af! :P
Marruschkka:
Skön atmosfär i den här hedniska sången och med en poetiskt vacker text....det hela känns rituellt, nästan medeltida med den raka understämman, gillar grunden i detta jättemycket :P
Sen så är det surt mellan varven, men det förstår jag att förkylningen orsakar, desutom är en rak understämma case sensitive-när den sitter tonrätt blir det kanon Plinka, jag är ju själv helt stollig med mina stämmor, och hur lätt det kan låta surt, svårare än man tror det där ;)
Den här ska jag följa, du har fått till nåt väldigt fint, det där med resten sätter du snart :D
Fin barnkör oxå måste jag tillägga!
/Marr
Plinka:
Tack Marr! :wub:
Bra att få mer feedback kring det här med stämmorna! Jag hoppas verkligen att jag får till
"det där sista"! Och barnkören tycker jag själv också är härlig, den lyfter hela låten.
Hednisk och rituell- ja precis- det är så jag vill ha den! Där tror jag du satte huvet på spiken! :D
mahan:
Tjou PLINKA!
Jorå, ett rätt så extra alster detta, hypnospookie kunde vara genren. Väldigt svårt att hitta nåt att såga på än det som redan e sagt.
Dina egna stämmor kunde panorera ut aningen så dom inte kör direkt på leaden. Och kolla reverbet på barnakören, tycker den låter lite för mycket nu.
Annars gillas arret, mycket känslig o fint, och just därför bör du kolla sångsurheterna, låt inte dom få störa njutningen. ;)
I väntan på nästa version...
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida