Forum > Demolåtar

Asti - När samvetet hårt tynger ner

<< < (5/7) > >>

equality:
Snyggt! Gillar de täta ackordbytena. Låter lite Bellmanskt. Bra arr, bra stick och fin sång. Melodin är ju glad och det räcker långt. Tycker texten passar fint.

asti:

--- Citat från: Clemens skrivet 04.11.2008, 18:07:43 ---Mikael Wiehe´s tronarvinge antar jag....Rkitigt bra! tycker allt låter bra om mixen...bara att ge sig ut på turne´! :)

--- Slut citat ---
Nej, Björn Afzelius!  :D
OK, nå´n som vill hänga me´? :)

asti:

--- Citat från: equality skrivet 04.11.2008, 18:49:49 ---Snyggt! Gillar de täta ackordbytena. Låter lite Bellmanskt. Bra arr, bra stick och fin sång. Melodin är ju glad och det räcker långt. Tycker texten passar fint.

--- Slut citat ---
Antagligen mer inspirerat av Cat Stevens än Bellman, tror jag! :D Kul att du gillar!
En sak som dök upp i mitt huvud i morse - vad betydde Farn (som se´n blev Confidence)?
Funderade också på att du borde också gilla Skomakarvals!? Magnell har varit en favorit genom åren och när man hör dina låtar dyker så'na här tankar upp i huve´t! :)

cykeln:
Vacker visa
Väl sjunget
Bra instrumentering
För tankarna till Afzelius (melodi, harmonier, text) och kanske något lite av Magnell
Mellanspelen kanske något för "duriga" i förhållande till resten av låten - men dom är fina dom med

equality:

--- Citat från: asti skrivet 05.11.2008, 09:28:18 ---Antagligen mer inspirerat av Cat Stevens än Bellman, tror jag! :D Kul att du gillar!
En sak som dök upp i mitt huvud i morse - vad betydde Farn (som se´n blev Confidence)?
Funderade också på att du borde också gilla Skomakarvals!? Magnell har varit en favorit genom åren och när man hör dina låtar dyker så'na här tankar upp i huve´t! :)

--- Slut citat ---
Älskar Olas Skomakarvals. Farn betyder ingenting annat än att varje projektfil måste ha ett namn och det blir fjompigt framtvingade namn ibland...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion