Forum > Demolåtar
Asti - När samvetet hårt tynger ner
asti:
--- Citat från: cykeln skrivet 05.11.2008, 23:00:18 ---Vacker visa
Väl sjunget
Bra instrumentering
För tankarna till Afzelius (melodi, harmonier, text) och kanske något lite av Magnell
Mellanspelen kanske något för "duriga" i förhållande till resten av låten - men dom är fina dom med
--- Slut citat ---
Tack för lovorden!
Afzelius brukar jag få höra - Magnell var nytt men glädjande!
/Peter
asti:
--- Citat från: equality skrivet 05.11.2008, 23:22:33 ---
--- Citat från: asti skrivet 05.11.2008, 09:28:18 ---Antagligen mer inspirerat av Cat Stevens än Bellman, tror jag! :D Kul att du gillar!
En sak som dök upp i mitt huvud i morse - vad betydde Farn (som se´n blev Confidence)?
Funderade också på att du borde också gilla Skomakarvals!? Magnell har varit en favorit genom åren och när man hör dina låtar dyker så'na här tankar upp i huve´t! :)
--- Slut citat ---
Älskar Olas Skomakarvals. Farn betyder ingenting annat än att varje projektfil måste ha ett namn och det blir fjompigt framtvingade namn ibland...
--- Slut citat ---
OK! Brukar kalla mina "nytt"! :)
equality:
Och döper om den när du vet vad den skall heta? Så skall jag också göra men riskerar väl att hamna med nytt 1 - 23 eller nåt. :rolleyes:
Dividend:
I vilket fall så är det en jäkla titel! :lol:
Trevliga harmonier! Som, som nån sa, inte passar riktigt med så dyster text :) Eller, funkar gör det!
asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 06.11.2008, 16:49:02 ---I vilket fall så är det en jäkla titel! :lol:
Trevliga harmonier! Som, som nån sa, inte passar riktigt med så dyster text :) Eller, funkar gör det!
--- Slut citat ---
Kallas man för Dysterkvist av frun så har man ju en del att leva upp till! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida