Forum > Demolåtar

Asti - När samvetet hårt tynger ner

(1/7) > >>

asti:
Tänkte jag skulle göra en lite gladare låt utan stråkar, men det blev en ganska dyster låt, fast utan stråkar! :)
Räcker det med instrument? Är det något för mycket? Mixen? Tacksam för synpunkter.

http://www.peterestberg.com/_tmp/Asti-Naer_samvetet_haart_tynger_ner.mp3

karl:
Ja, versharmonierna och melodierna kanske smäktar efter en gladare text...annars finstämt och bra text....tycker instrumenteringen funkar bra / karl

Emulator:
Tycker det funkar i deppvisträsket. finstämt, bra text och det räcker alldeles utmärkt med instrumenteringen. fint!

asti:

--- Citat från: karl skrivet 02.11.2008, 17:13:35 ---Ja, versharmonierna och melodierna kanske smäktar efter en gladare text...annars finstämt och bra text....tycker instrumenteringen funkar bra / karl

--- Slut citat ---
Har tyvärr svårt för att skriva glada texter! Får väl gå nå´n kurs med positivt tänkande!  :D

asti:

--- Citat från: Emulator skrivet 02.11.2008, 17:28:27 ---Tycker det funkar i deppvisträsket. finstämt, bra text och det räcker alldeles utmärkt med instrumenteringen. fint!

--- Slut citat ---
Ja, jag får nog göra en kraftansträngning för att ta mig ur "deppvisträsket"! Har ofta ambitionen att göra en positiv låt, men det slutar ofta så här - vet inte riktigt varför.
Visor passar nog mitt sångsätt bäst, men man borde ju kunna få till en glad visa nå´n gång!  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion