Forum > Demolåtar

Cykeln och Åsa, Marre, equality, Asti - Julero (v6 och v8 - i kyrkan)

<< < (5/10) > >>

Marruschkka:
Hej!

Jag tycker oxå det var jätteskoj att få vara med om detta samarbete, men jag måste ärligen erkänna att jag tyckte Cykeln gjorde häst-arbetet rätt bra själv då ;)

Men-blir man ombedd så är man ändå inte nödbedd trots allt..(näe!)..så när arbetet tog fart--för någon vecka sen..så har jag sett den ena efter den andre sångaren kliva in på Jule-ron..väldigt spännande..och en ny karaktär för varje vers och person har framdanats.. och rätt skiftande tolkningar har gjorts..till slut var alle man/kvinns på plats då. Kul!

Alla tillför, på sitt sätt.Framförallt slutet blev ju kanon!
Men nu gäller det oxå att sy ihop det hela, till en enhet här, eller hur?

Min reflektion är, och mitt förslag är, att vi alla sångare ska hålla oss till den rytm Cykeln har skapat, på ett ungefär då, te x  Asti, du som sjunger så underbart vackert, lägg dej mer rakt på  tonerna i din vers, så ligger vi alla lika här, så tror jag en del är vunnet..då blir det mer harmoni.. och för helheten...

Mina tankar, för en fin Jule-ljudlåt.

/Marr

oceanmusic:
Hej hopp! Detta "slädade" ju vrålfett! :) Ruggigt bra sammansättning och kören på slutet är fantastisk! Fick mig att tänka på "Do they know it's Christmas" lite grand.  ;)

Marruschkka:

--- Citat från: freddy skrivet 10.11.2008, 22:06:58 ---Funkar väl bra detta. En tanke, prova att byta plats på EQ och marre. Om det funkar att stuva om så i texten. För Marres vers känns ganska kraftfull (med dubblingar och så) medans EQs är lite fjuttigare. Så byggs det mer naturligt mot avslutningen, tycker jag dårå  :lol:

Jula på!

--- Slut citat ---

Hihi..tack Freddy för att det lät fett..men inga dubbar finns där... ;)  Bara en stämma..men det räknas väl inte....?!*s*

/Marr

Rattlesnake:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 10.11.2008, 22:07:53 ---Hej!
Min reflektion är, och mitt förslag är, att vi alla sångare ska hålla oss till den rytm Cykeln har skapat, på ett ungefär då, te x  Asti, du som sjunger så underbart vackert, lägg dej mer rakt på  tonerna i din vers, så ligger vi alla lika här, så tror jag en del är vunnet..då blir det mer harmoni.. och för helheten...

--- Slut citat ---

Japp, håller med efter en till lyssning! Det låter skumt om betoningarna på Astis vers. Sedan hör jag nu lite ståbastoner som ligger lite off i takten oxå, speciellt i andra versen. Och så glömde jag säga att det är ett sjujäkla maffigt körslut ni har fått till!  :D

freddy:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 10.11.2008, 22:13:06 ---
--- Citat från: freddy skrivet 10.11.2008, 22:06:58 ---Funkar väl bra detta. En tanke, prova att byta plats på EQ och marre. Om det funkar att stuva om så i texten. För Marres vers känns ganska kraftfull (med dubblingar och så) medans EQs är lite fjuttigare. Så byggs det mer naturligt mot avslutningen, tycker jag dårå  :lol:

Jula på!

--- Slut citat ---

Hihi..tack Freddy för att det lät fett..men inga dubbar finns där... ;)  Bara en stämma..men det räknas väl inte....?!*s*

/Marr

--- Slut citat ---

inga dubbla marre? :D

ja, men stämmor är nog ett bättre ord. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion