Forum > Demolåtar

Cykeln och Åsa, Marre, equality, Asti - Julero (v6 och v8 - i kyrkan)

<< < (6/10) > >>

cykeln:
Tack snälla människor!  :wub:

david.roennlund
OK - fast jag är så glad i deras röster och att de ville sjunga på min låt
Kören i början är lite falsett ja, det är helt mitt fel - ska försöka vrida på någon kran här
Tack för lyssning och synpunkter!

ynot
Tack - javisst är det bra sånginsatser!
Tack för att du lyssnade

Rattlesnake
Att den påminner lite om Happy x-mas - tar jag som en komplimang
Kul att du gillar idén med olika sångare!
Sångarna i olika studios med olika mickar - ja så var det ju - det faller på mig att försöka få det mer enhetligt - ska verkligen försöka
Jullåtsxpert!  :wub: (tror jag)

asti
Slutet kanon!  :wub:
Ska försöka fixa med sångarnas olika ljudbild
Kul att du ville vara med! Och nu med en ny variant.

åsa
Mer värme i kören - uppfattat - ska försöka. Mer klang i reverbet - ok ska kolla
De olika rummen ja - ska försöka flytta in oss i ett mer likartat rum
Asti har skickat nya sånginsatser
Tack för synpunkter och
så kul att du gillar låten, texten slutet - vi får se om slutet gott allting gott  :D

freddy
Byta plats på eq och marre, förstår hur du tänker men ska prova först med lite andra fix
Tnx

marre
Tack och tack!
asti har som sagt skickat nya stämmor som är åt det håll du önskar.
Jag tycker oxå slutet är kanon utan att vara kanon
Jag är jätteglad att du ville vara med !

oceanmusic
"Ruggigt bra sammansättning och kören på slutet är fantastisk! Fick mig att tänka på "Do they know it's Christmas" lite grand"  :wub:
Kul att låten påminner om olika jullåtar - utan att det är mycket

Alltså - så går jag ner i reverbkammaren

cykeln:
Ny version - i trådhuvud
I denna har jag försökt att placera de olika sångarna i samma rum - inte helt lätt
Peter har sjungit om sin vers
Introkören har softats något och fått lite mera rum
I sista versen har jag försökt dra fram de enskilda rösterna lite mer på några ställen

Börjar bli blind på öronen - vet inte om jag gått åt rätt håll?

mahan:
Tjou ALLIHOPPA!

Verkligt snyggt samarbete, bara att få alla in i samma rum med acken, alltså lite mer reverb på acken!
Allsången låter lite "chorus" vid 2:30 men sen löper det ASIGT SNYGGT! :wub:
Skulle gärna ha en längre version av detta, jus som man kommer igång med alla inblandade så tare lixåm slut :o

Bra jobbat, o klar låt till julskivan!  :)

h.  johan

equality:
Funkar bra tycker jag. Känns lite mer enhetlig nu. Bra jobbat Stefan och tack för att jag fick vara med på ett hörn!  :)

Åsa:
 :wub: Jadå! Nu är vi i samma rum tycker jag! Och Astis vers sitter precis som den ska nu, jättefint blev det!

Det enda jag har att gnälla på.. är kören i början.. nu känns det som om det är ett lock på den? Jag har inte mixningskunskaperna så jag kan ge nåt tips på lösning heller, den är inte vass/diskantig längre, mycket varmare men det blev nåt lock.. Och så blir det nästan rundgång på eqs första mening i hans vers. Vilket ösch va?  :lol:

Så, påpekat klart, avslutar med att säga att jag är riktigt imponerad av att du fått ihop våra röster så här bra i en och samma låt. Vi har helt olika karaktär på rösterna så det kan inte vara enkelt. Jättebra, och igen -kören på slutet är skitbra   :D
Och låten... så fin så..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion