Forum > Demolåtar

Cykeln och Åsa, Marre, equality, Asti - Julero (v6 och v8 - i kyrkan)

<< < (4/10) > >>

ynot:
tänker julsång möter livet på riktigt: mycket bra sång insatser .

tony

Rattlesnake:
En fin julsång!  :) Påminner lite om Happy x-mas (war is over) men ytterst lite.

Gillar idén med olika sångare som kommer in, och du har ju verkligen fått med de med skön karaktär!

Lite slipning tycker jag återstår, det hörs alltför tydligt att sångarna befinner sig i olika studios med olika mickar. Det är stor skillnad mellan Asti och Marres sångljud, den förra låter som det kommer ifrån en liten högtalare i mitten medan den senare fyller ut hela ljudbilden. Ni andra någonstans mitt emellan. Låter som klipp dessutom när respektive parti börjar.

Den instrumentala grunden låter bra, helt rätt för genren. Du är en riktigt jullåtsexpert! ;)

asti:
Fin jullåt och slutet är kanon! Håller dock med den som påpekade att de olika sånginslagen har lite skiftande ljudbild (reverb/delay/eq), men det kanske inte är så lätt att få enhetligt!?
Jättekul att få vara med på ett hörn! Tack för det!

Åsa:
 :wub: Ja jag älskar ju låten, och är skitglad att jag fick hänga på!
Och jag måste säga att för att vara en som säger sig inte kunna mixa så är du rätt duktig på att mixa faktiskt  ;)

Jag har väl några saker att tycka om låten, den är jättebra men kan bli lite bättre  :)
Håller med David om kören, skulle önska lite mer värme i den.. plus lite delay, kanske ett reverb som är lite mer klang i.. Och så är det det där med våra olika rum vi är i, vi som sjunger.. tycker att asti är den som är mest olika i mixningen i jämförelse med oss andra. Sen drar asti lite på det han sjunger också, inte i takt som melodin är, lite friare tolkning där. Tror det skulle vara bättre med lite mer "i takt". Eller så är jag så styrd i mitt tänk, det där kanske andra ska uttala sig om som upplever låten för första gången  :)  Men ja.. jag har lite bekymmer med att det är olika mix på våra röster..

Vår kör på slutet tycker jag blev hur lyckad som helst.. det är ju så kul med dessa samarbeten, här är det 5 st från olika delar av landet.. kul!

Lite smågrejer så är det finemang sen, jag får julkänsla av låten  :wub:
Texten är underbar!

freddy:
Funkar väl bra detta. En tanke, prova att byta plats på EQ och marre. Om det funkar att stuva om så i texten. För Marres vers känns ganska kraftfull (med dubblingar och så) medans EQs är lite fjuttigare. Så byggs det mer naturligt mot avslutningen, tycker jag dårå  :lol:

Jula på!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion