Forum > Färdiga produktioner
Yllet - I'm your rain on a sunny day
Emulator:
Skitsnygg början. less is more lite. Snyggt när rösten spricker lite. verkligen bra sång. Som wernborg blev jag lite överraskad av volymsökningen där ja, men det som ändå är behållningen där är att trummorna käns som de går i halvtempo. verkligen snyggt. Genrellt låter det mycket om trummornas mässing. det hissar och fnissar lite i diskanten. (jaaja, jag menar alltså att det är lite för högt diskant här :D )
Annars snyggt. bra låt, bra driv. Kanske kan testa med en kortis med dubbla trumtakten också? Mot slutet. tokdriva på lite. en reffe....och sen tillbaka.
äckligt bra körer mannen. you rock!
Yllet:
Wernborg Tjabbare. Jo tanken är ju att de ska dra igång rejält där och därför tar kompressorn ganska försiktigt på gitarrerna. Dock tror jag att gitarrslingan ligger lite starkt i förhållande till de andra, och möjligen elgitarrerna, satt på jobbet o lyssna i skithögtalare nu vilket kan vara nyttigt.
Angående de "statiska" trummorna i början tror jag det kan ha med volymen o göra lite också, då kaggen ligger för starkt och snor focus, som mahan var inne på tidigare.
Fint att det gillas i övrigt, känns bra att kunna mixa något så snabbt ibland också :)
Emulator Volymen ska kikas över i det ösiga partiet, möjligt att överhänget är lite för diskant ska lyssna mer noggrant sen. Det där med att dubbla trumtakten kan funka i slutet, ska testa ikväll. Jo körerna blev feta, ska dock försöka förtydliga dem ytterligare.
Stort tack pojkar/flickor.
Tokai:
Det låter bra det här. Det här med baskaggen upplever jag mest som att det lite för mycket rumsljud i den - i början i alla fall.
Själva låten känns ofärdig. En vers och sen 2 refränger, om jag fattar det rätt. Eller vänta nu - är inte versen refrängen när det öser på? Med andra ord - låten består bara ju av refräng? Jaha, men det är väl ok, kanske? Vill nog ha mer variation. Sen försvinner sången i refrängen delvis. Förstår din tanke att normalt sett borde instrumenten - när dom drar på, överrösta sången - men detta funkar sällan i slutändan. Enda raka är att höja sången där eller och göra nåt annat trick med eq kanske?
Din kreativitet och att snabbt omsätta den till musik är beundransvärd.
Yllet:
--- Citat från: Tokai skrivet 16.10.2008, 21:46:33 ---Det låter bra det här. Det här med baskaggen upplever jag mest som att det lite för mycket rumsljud i den - i början i alla fall.
Själva låten känns ofärdig. En vers och sen 2 refränger, om jag fattar det rätt. Eller vänta nu - är inte versen refrängen när det öser på? Med andra ord - låten består bara ju av refräng? Jaha, men det är väl ok, kanske? Vill nog ha mer variation. Sen försvinner sången i refrängen delvis. Förstår din tanke att normalt sett borde instrumenten - när dom drar på, överrösta sången - men detta funkar sällan i slutändan. Enda raka är att höja sången där eller och göra nåt annat trick med eq kanske?
Din kreativitet och att snabbt omsätta den till musik är beundransvärd.
--- Slut citat ---
Nu har jag mixat om låten, mer eller mindre från grunden. Stämmorna kommer fram mer, kaggen är tillfixad m.m. Angående låtens uppbyggad/variation så är den precis som jag vill ha den. Hämtade inspiration från Band of Horses "Is there a ghost". Väldigt "monoton" men det finns ju en tjusning med detta också :) Skulle fejdat sista tonen, men missa det...
/Jon
Leif:
Tjena!
Det låter gött om den här! Gillar soundet! Skön röst med bra känsla! Grymt bra helt enkelt!
Tack ska du ha!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida