Forum > Färdiga produktioner

Yllet - I'm your rain on a sunny day

<< < (5/5)

Eddi:
Så då var det dax att avslöja några av mina hemligheter då, hehe: Jaja. På masterregeln har jag colortone med color 1, första preseten, minns inte vad den heter, tror den emulerar TTD 1272, sen ligger där psp mixsaturator med 35% saturation och tape 2. Vidare waves SSL 4000 kompressor 2:1 som autorelease som tar 2-3 db i de starta partierna, izotope ozone reverb 12% från 250 hz till 5khz typ medelstort rum och avslutningsvis oxford inflator +5db samt 30% curve

På samtliga kanaler ligger api 560 eq, samt api 2500 kompressor där det behövs. Även URS kanalstripp ligger lite här o var.

För att uttrycka det enkelt.
Skrev Jon

Tack Jon  :D precis sådana mixtips som jag efterlyser......

Bortsett från att jag är totalt oförstående - skitbra låt... och det intressanta är att du kan presentera en 60-talshit ena veckan och en 2008-års hit nästa vecka - hur bär du dig åt??

Eko (full av ändlös beundran)

freddy:
Snygg början och jag gillar låten, känns som du är hemma igen efter förra retrodängan. :D

Trummorna är lite bortgrötande tycker jag. Tycker virveln/baskagge ska upp en bit.

emser:
Lyssnade först 2 ggr i iMacens högtalare sedan 1 gång i stereon och nu i lurarna.

Det finns vissa låtar av Sigur Ros som talar typ direkt till grottmänniskan i mig och lika dant är det här.
Jag har ingen aning om vad det är men låten är helt fantastisk.
Möjligtvis för kort.

Nu skall den över till iPoden.

/And

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion