Forum > Färdiga produktioner

Yllet - I'm your rain on a sunny day

<< < (4/5) > >>

Tokai:
Intressant att läsa vad du har i masterregeln. 3 pluggar, om jag tror rätt, som simulerar analogt, t.ex analogt band: Colortone, Mixsaturator och Oxford inflator (som också är en limiter). Behövs verkligen alla dessa för att få fram analogt ljud - räcker det inte med en av dom? Lite förvånande med reverb över hela paketet också. Men eftersom det låter bra så är det väl bra.

Yllet:

--- Citat från: Tokai skrivet 17.10.2008, 19:56:02 ---Intressant att läsa vad du har i masterregeln. 3 pluggar, om jag tror rätt, som simulerar analogt, t.ex analogt band: Colortone, Mixsaturator och Oxford inflator (som också är en limiter). Behövs verkligen alla dessa för att få fram analogt ljud - räcker det inte med en av dom? Lite förvånande med reverb över hela paketet också. Men eftersom det låter bra så är det väl bra.

--- Slut citat ---

Alla pluggar tillför något speciellt, att bara sätta tex colortone på masterreglen hjälper inte mycket då det är en väldigt subtil förändring, men många bäckar små.... Använder mig av väldigt små förändringar i varje plugg. Det är helt fel o tro att man kan spela in digitatl, slänga på en ex. "vintage" tape compressor på mixbussen o tro att de ska låta som på 70-talet, alla kanaler måste gå genom analoga emuleringar etc etc. Det är en lång signalkedja det handlar om, precis som förr i världen...

Sen ligger de ju saker på alla kanaler med som påverkar såklart...

mahan:
Plugg and play, wish and pray!
Tappar bort mig bland erat pluggprat....
Ingalunda är det väl pluggen som göret.... (frågade flickan åxå en gång)...

Visst måste grundmaterialet vara hyfsat för att det ska låta som Yllets musik! :)

h.  johan

equality:
Som låt gillade jag din förra betydligt mer. Denna är mer slätstruken trots den jättesnygga förpackningen. Men kör hårt!

LisaS:
Jag gillar låten, det är en riktig hit i mina öron. Låter mycket Tiger Lou som någon stolle nämnde tidigare.
Det låter proffsigt och färdigt. Men den är lite kort, jag vill ha mer!

Tonen (orgeln, eller vad det är) som ligger i bakgrunden påminner lite väl mycket om min tinnitus, och det blir lite jobbigt för min del.  :(

Men annars, bra jobbat!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion